{Παρατηρήσεις από τις διαφημίσεις}

Serious Humor » Τηλεόραση & Διαφήμιση
[+] Προσθήκη νέου θέματος - Απάντηση σε αυτό το θέμα


_fantom_

_fantom_

13/06/2005, 23:15:13

(Το έως τώρα αποτέλεσμα της ομώνυμης Ομαδικής Εργασίας)

Εκτός από το να παρακολουθείς τις διαφημίσεις, μπορείς επίσης και να τις παρατηρείς! Παρατηρώντας λοιπόν τις διαφημίσεις πολλές φορές, καταλήγεις σε μερικά συμπεράσματα. Βρίσκεις δηλαδή ορισμένους κανόνες, μερικά καλούπια και κάποιες τεχνικές.

Χωρίς λοιπόν να έχουμε ασχοληθεί με την τέχνη της διαφήμισης, βασισμένοι απλά στις εμπειρικές παρατηρήσεις μας, επιχειρούμε να βρούμε τα "μυστικά" των διαφημίσεων!
 

    * Target Group
    * Η ώρα που θα παίξει η διαφήμιση
    * Οι έννοιες Κέρδος / Κόστος
    * Η ένταση του ήχου
    * Το πρόσωπο που πρωταγωνιστεί στην διαφήμιση
    * Το σενάριο της διαφήμισης
    * Η μουσική της διαφήμισης
    * Το περιεχόμενο της διαφήμισης
    * Η διάρκεια της διαφήμισης
    * Το κοινό μήνυμα
    * Η φωνή που αφηγείται

 
Target Group

Όλοι μας. είτε σας αρέσει είτε όχι, ανήκουμε σε κάποιο από τα λεγόμενα "target groups", ανάλογα με τις καταναλωτικές μας συνήθειες. Π.χ. Εγώ δεν αγοράζω τα απορρυπαντικά του σπιτιού και η γιαγιά μου δεν πίνει ουίσκι. Έτσι η κάθε διαφήμιση είναι... locked on its target!


 
Η ώρα που θα παίξει η διαφήμιση

 Εξαρτάται από την ώρα που βλέπει τηλεόραση το target group που στοχεύει. Κάθε target group προσελκύεται στην τηλεόραση από διαφορετικές εκπομπές και ταινίες και προσέρχεται στην TV διαφορετικές ώρες της ημέρας.


Οι έννοιες Κέρδος / Κόστος

Οι δύο αυτές έννοιες εκφράζονται με ιδιαίτερο τρόπο στις διαφημίσεις και είναι περίτεχνα συνδυασμένες με τις λέξεις "από" και "έως". Από την μία μεριά το κέρδος συνδέεται συνήθως με της λέξη "έως", με αποτέλεσμα το κοινό να μαθαίνει μία maximum ιδανική τιμή. Από την άλλη μεριά το κόστος συνδέεται με την λέξη "από" ώστε να δηλωθεί η minimum τιμή. Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, συμβαίνει για να τονιστεί η εκάστοτε ακραία τιμή που συμφέρει σε κάθε περίπτωση. Επίσης, η έννοια του κέρδους είναι κάπως παρεξηγημένη γιατί σε πολλές περιπτώσεις εννοεί ουσιαστικά ότι "γλιτώνεις" ένα μέρος των χρημάτων σου (δηλαδή ότι χάνεις λιγότερα) αλλά σε κάνει να αισθάνεσαι ότι θα πάρεις κάτι επιπλέον. Έξυπνα τρυκ... ή μήπως πονηρά;

 
Η ένταση του ήχου

Έχετε παρατηρήσει ότι την στιγμή που αρχίζουν οι διαφημίσεις αυξάνεται η ένταση του ήχου; Ακόμη και αν δεν βρίσκεσαι εκείνη την στιγμή μπροστά στην τηλεόραση, με τον τρόπο αυτό καταφέρνουν να τραβήξουν την προσοχή σου. Μοιάζει σαν να σε πιάνει από το αυτί και να σου λέει : "Βάλαμε διαφημίσεις, έλα να τις δεις". Ακόμη και αν πας κοντά απλά για να χαμηλώσεις την ένταση, για την διαφήμιση που παίζει εκείνη την στιγμή είναι ένα κέρδος από το τίποτα γιατί τουλάχιστον έριξες μια ματιά. Μήπως παίζουν μαζί σου;

 
Το πρόσωπο που πρωταγωνιστεί στην διαφήμιση

Πρέπει να φαίνεται οικείο ή να είναι συμπαθείς στα πρόσωπα του target group. Είθισται να είναι όμορφα άτομα ή τουλάχιστον χωρίς εμφανείς ατέλειες.

 
Το σενάριο της διαφήμισης

Πρέπει να περιγράφει μια γνώριμη κατάσταση ή μια επιθυμητή κατάσταση, για το target group της, όπως για παράδειγμα απόκτηση χρημάτων, ανέσεων ή το πώς να ξεχωρίσεις από τους υπόλοιπους κτλ.

 
Η μουσική της διαφήμισης

Πρέπει να ακούγεται ευχάριστη στα αυτιά του target group... οπότε αν πρόκειται για νεολαία τότε προτιμώνται συνήθως "ζωντανά" κομμάτια, ενώ για μεγαλύτερες ηλικίες πιο ουδέτερα. Ζωντανή απόδειξη του ρόλου της μουσικής στην διαφήμιση είναι το γεγονός ότι δεν είναι λίγοι αυτοί που ψάχνουν επίμονα να βρουν το τραγούδι.

 
Το περιεχόμενο της διαφήμισης

Δεν είναι απαραίτητο μια διαφήμιση να περιγράφει το προϊόν που διαφημίζει ή τα χαρακτηριστικά του. Μπορεί κάλλιστα  απλά να το κρατάει κάποιος την στιγμή που διαδραματίζεται μια κατάσταση ή ακόμη και να μην φανεί καν το προϊόν αλλά απλά στο τέλος να φανεί το λογότυπο της εταιρίας του. Οι κανόνες περί "παραπλανητικής διαφήμισης" παρακάμπτονται περίτεχνα.

 
Η διάρκεια της διαφήμισης

Η διάρκεια της διαφήμισης είναι περίπου 20-30 δευτερόλεπτα. Μετά από την επανάληψη της για μερικές ημέρες μπορεί να περικοπεί στο μισό ή και λιγότερο, διότι ενδεχομένως ο τηλεθεατής έχει αποτυπώσει στην μνήμη του την διαφήμιση και απλά χρειάζεται μια αφορμή για να την ανακαλέσει στο μυαλό του.

 
Φράσεις κλειδιά

Είναι γνωστά και ως σλόγκαν. Φράσεις που απομνημονεύονται εύκολα και χρησιμεύουν στο να συνδέσεις κάποιο προϊόν με κάτι λεκτικό. Το σλόγκαν προφανώς είναι κάτι που "κολακεύει" το προϊόν του. Ύστερα από αρκετές επαναλήψεις, βλέποντας το προϊόν ανακαλείς το σλόγκαν που έχεις συνδέσει με αυτό από την μνήμη σου.  Σε αυτό σε βοηθάει και η "αναμνηστική" δόση της περικομμένης διαφήμισης που αναφέρθηκε προηγουμένως.  

 
Το κοινό μήνυμα

Όσο καλοφτιαγμένη ή κακοφτιαγμένη και αν είναι μια διαφήμιση, το βασικό μήνυμα όλων είναι... "Αγόρασε με!". Είτε μια διαφήμιση έχει την μορφή εκπομπής (μεταγλωττισμένης ή μη) είτε είναι μια "κουλτουριάρικη" ή trendy διαφήμιση, ο σκοπός τους είναι κοινός... "Αγόρασε  με!".

 
Η φωνή που αφηγείται

Ποικίλει ανάλογα με το target group. Για παράδειγμα σε προϊόντα που απευθύνονται σε άντρες άνω των 25 προτιμάται "ο αγουροξυπνημένος" συνήθως.


Υπάρχει 1 μήνυμα σε αυτό το θέμα

Υπάρχουν διαθέσιμες 1 σελίδες απαντήσεων. Βρίσκεστε στην σελίδα Νο 1


Προσθήκη απάντησης

Για την προσθήκη απάντησης θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος και να έχετε συνδεθεί (login)

Χοιρινή τηγανιά

Χοιρινή τηγανιά με μουστάρδα και πιπεριές
Νόστιμη τηγανιά με χοιρινό κρέας και μουστάρδα για έξτρα γεύση


Μαθαίνοντας VHDL

Μαθαίνοντας VHDL
Βρήκα διάφορα βίντεο


Αργολίδα

Αργολίδα
Ο νομός Αργολίδας, είναι ο μικρότερος της Πελοποννήσου και έχει...


Νομός Καστοριάς

Νομός Καστοριάς
Η λίμνη της Καστοριάς, o ορεινός όγκος του Γράμμου με...


Σκόπελος

Σκόπελος
Η Σκόπελος είναι ένα όμορφο καταπράσινο νησί στις βόρειες Σποράδες....


Αίγινα

Αίγινα
Η Αίγινα βρίσκεται στο κέντρο του Σαρωνικού κόλπου και πρωτεύουσα...


κώδικας ιστοσελίδας

Στατικές και δυναμικές ιστοσελίδες
Λίγα λόγια γύρω από τα δύο βασικά είδη των ιστοσελίδων


ιστοσελίδα

Τι χρειάζεται για μια ιστοσελίδα;
Τρία είναι τα βασικά σημεία για να υπάρξει μια ιστοσελίδα στο ίντερνετ


Κάπνισμα

Κόβω το τσιγάρο
Με λένε Αναΐς, είμαι 20 χρονών, καπνίζω εδώ και 3...


Νετρινίτα η Ατίθαση

Νετρινίτα, ή....Νετρίνα η Ατίθαση :ΡΡ
Μια μεξικάνικη ιστορία, με την νετρινική μας πινελιά. Ο Χοσέ...


κάλπικη λίρα

η άλλη κάλπικη λίρα ...
Κάποτε, πριν δέκα συναπτά έτη, φοιτήτρια ούσα σε ένα από...


γυναικεία συζήτηση

Απόψεις γύρω από το θέμα της αποτρίχωσης
Προσωπικά θεωρώ μεγάλο έγκλημα τη χρήση ξυραφιού, αν και αναγνωρίζω...


Καστοριά

Καστοριά
Στην Καστοριά βρεθήκαμε για μια ημερήσια εκδρομή και φτάνοντας εκεί...


Παλαιά Επίδαυρος

Παλαιά Επίδαυρος
Η Παλαιά (ή Αρχαία, όπως συνηθίζεται να λέγεται) Επίδαυρός βρίσκεται...