Οδηγίες και Συμβουλές πως να στήσετε ένα πετυχημένο eshop

Συζητήσεις » Internet και Τεχνολογία
[+] Προσθήκη νέου θέματος - Απάντηση σε αυτό το θέμα


infocus.gr

infocus.gr

24/02/2010, 21:05:07

Όλοι έχουμε ακούσει για πετυχημένα eshop που κάνουν πωλήσεις μέσα από το internet.
Η επαγγελματική μας ενασχόληση με το αντικείμενο, μας ώθησε να δώσουμε μερικές συμβουλές για όσους σκέφτονται να τολμήσουν επαγγελματικά στον ψηφιακό τομέα και παράλληλα να ενημερώσουμε όσους ήδη έχουν κάνει τα πρώτα τους βήματα.

Ξεκινώντας να αναφέρουμε ότι ένα eshop δεν χρειάζεται κάποιο ιδιαίτερο κεφάλαιο, oπότε δεν αποτελεί μια ριψοκίνδυνη απόφαση. Το γεγονός ότι δεν έχει τα δυσβάσταχτα λειτουργικά έξοδα που έχει ένα φυσικό κατάστημα και δεν είναι απαραίτητο όλα τα προϊόντα του να είναι ετοιμοπαράδοτα, σημαίνει ότι μπορεί να έχει μεγάλη ποικιλία προϊόντων και σε πολύ χαμηλές τιμές. Επίσης στατιστικά οι χρήστες στο Internet με αγοραστικό ενδιαφέρον αυξάνονται ενώ στους εμπορικούς δρόμους μειώνονται.

1ο Στάδιο Για όσους θέλουν να ξεκινήσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Υπάρχουν πολλές εφαρμογές για ηλεκτρονικό κατάστημα eshop. Μην επιλέξετε με βασικό κριτήριο μόνο την τιμή, καθώς υπάρχουν πάρα πολλά τεχνικά χαρακτηριστικά που κάνουν την κάθε εφαρμογή ξεχωριστή.

Τα πιο σημαντικά είναι να είναι εύχρηστη στον επισκέπτη αλλά και στον διαχειριστή, να αναβαθμίζεται, να μπορεί να τροποποιηθεί με βάση τις ανάγκες σας και τέλος και βασικότερο να τηρεί τις βασικές προδιαγραφές για τις μηχανές αναζήτησης.

Προτού αναρωτηθείτε πως θα μπορέσετε να τα καταλάβετε όλα αυτά, να ξέρετε ότι στο Internet δεν υπάρχουν άσχετοι αλλά μόνο αρχάριοι. Οπότε πέρα από το να ρωτήσετε κάποιον που να ξέρει, μπορείτε να κάνετε και μόνοι σας μια έρευνα αγοράς βλέποντας ηλεκτρονικά καταστήματα ανταγωνιστών σας. Δείτε αν είναι εύχρηστα και λειτουργικά, πως εμφανίζονται τα προϊόντα τους, αν έχουν αρκετές πληροφορίες, την διαδικασία αγοράς κτλ. Με βάση αυτή την έρευνα θα μπορέσετε να διαμορφώσετε μια άποψη για το πως θα θέλατε να είναι το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα.

Το δεύτερο και επίσης σημαντικό είναι η εταιρεία που θα αναθέσετε την δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος eshop. Πρέπει να έχει την κατάλληλη εμπειρία και τεχνογνωσία για να σας συμβουλέψει και να σας προτείνει λύσεις ανάλογα με το αντικείμενο σας ενώ παράλληλα να μπορεί να σας υποστηρίξει στο μέλλον σε θέματα αλλαγών.
Προτιμήστε εταιρίες με πολυετή εμπειρία στον χώρο και μεγάλο πελατολόγιο με γνωστά και πετυχημένα eshop, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος κάποιος να μάθει να σχεδιάζει eshop φτιάχνοντας το δικό σας με ότι λάθη αυτό συνεπάγεται.


2ο Στάδιο Όταν ξεκινάτε ή αν έχετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Μερικά βασικά χαρακτηριστικά για ένα πετυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα:

i) Καταχώρηση σε μηχανές αναζήτησης. Το 80-90% των επισκεπτών ενός καταστήματος προέρχονται από τις μηχανές αναζήτησης. Αν η σελίδα σας είναι στην 1η σελίδα αναζητήσεων στο google, είναι σα να έχετε κατάστημα στον κεντρικότερο δρόμο της αγοράς. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό είναι το πιο βασικό και χρειάζεται ένα άρθρο από μόνο του. Μελλοντικά ίσως, αν ζητηθεί.

ii) Μοναδικός σχεδιασμός - εύκολη περιήγηση. Ένας επισκέπτης-υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επισκεφθεί και 10 καταστήματα μέχρι να βρει αυτό που θέλει. Ένα καλοσχεδιασμένο eshop στο οποίο θα βρεί εύκολα αυτό που ψάχνει, πολλές φορές αποτελεί βασικό παράγοντα αγοράς. Βέβαια υπάρχει και ένα μεγάλο ποσοστό επισκεπτών που δεν θα προχωρήσουν άμεσα σε αγορά αλλά θα ξαναεπισκεφθούν το κατάστημα αργότερα στο μέλλον. Ένα εύκολο πιασάρικο όνομα και ένας μοναδικός σχεδιασμός αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά για να θυμάται κάποιος το κατάστημα σας.

iii) Kαθαρές φωτογραφίες, επαρκής περιγραφές. Σε αντίθεση με ένα φυσικό κατάστημα τα eshop δεν έχουν έναν πωλητή από δίπλα για να πείσει τον επισκέπτη να κάνει μια αγορά. Το κενό αυτό πρέπει να συμπληρωθεί από καλές καθαρές φωτογραφίες των προϊόντων με δυνατότητα μεγένθυσης και αν υπάρχουν, έξτρα φωτογραφίες με διαφορετικές όψεις, το προϊόν σε χρήση ή κάποια μεγενθυμένη λεπτομέρεια.
Τα κείμενα και οι περιγραφές πρέπει να είναι επαρκής, με διαστάσεις, διαθέσιμα χρώματα και πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά. Οι κολακευτικές περιγραφές και τα κοσμητικά επίθετα έχει αποδειχθεί ότι βοηθάνε τους αναποφάσιστους και όχι μόνο... π.χ. το προϊόν αυτό αποτελεί ένα έξυπνο δώρο, είναι κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας υλικά, είναι μια έξυπνη πρόταση, είναι πρακτικό, είναι ανθεκτικό, έχει άριστη ποιότητα, έχει όμορφο φινίρισμα, μπορεί να συνδυαστεί...κτλ

iv) Aπλή διαδικασία παραγγελίας. Ένα από τα χειρότερα σενάρια σε ένα eshop είναι να έχει αποφασίσει να παραγγείλει το προϊόν ο επισκέπτης, αλλά να δυσκολεύεται να ολοκληρώσει την διαδικασία αγοράς. Πολύπλοκα στάδια, δύσχρηστες φόρμες, μη επαρκή πληροφόρηση και χρονοβόρες διαδικασίες πολλές φορές λειτουργούν αποτρεπτικά σε έναν αγοραστή στο να ολοκληρώσει την παραγγελία του. Επίσης πολύ βασικό για έναν αγοραστή είναι να γνωρίζει σε πόσο καιρό θα έχει το προϊόν στα χέρια του, πόσο και αν θα επιβαρυνθεί με το κόστος της αποστολής και τι επιλογές πληρωμής έχει.

Τα παραπάνω τα θεωρούμε προσωπικά σαν τα πιο βασικά χαρακτηριστικά για να ένα σωστά στημένο ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να μπορέσει να γίνει πετυχημένο eshop. Δεν θα παραλείψουμε όμως και κάποια άλλα εξίσου σημαντικά όπως: γρήγορο φόρτωμα σελίδων, επαρκή στοιχεία επικοινωνίας, απαραίτητα τηλέφωνο, ευγενική συμπεριφορά στις τηλεφωνικές συνομιλίες, άμεση ανταπόκριση στα email, συνέπεια στις παραδόσεις, άμεση ενημέρωση σε περίπτωση καθυστερήσεων ή προβλημάτων, διαρκή ενημέρωση προϊόντων, αποστολή newsletter-ενημερώσεων, email με ευχές, πολιτική επιστροφών και τέλος σαφής πληροφορίες με τρόπους αποστολής-πληρωμής και χρεώσεις.
Ο βασικός κανόνας του εμπορίου όπου ο ένας ευχαριστημένος πελάτης θα σου φέρει άλλον ένα, ενώ ο δυσαρεστημένος θα σου στερήσει 10 ισχύει και στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Κλείνοντας μπορείτε να προσθέσετε έξτρα πληροφοριακό υλικό στη σελίδα σας σχετικό με το αντικείμενο του καταστήματος σας,
π.χ. αν έχετε είδη σκι, μπορείτε να έχετε τον καιρό σε χιονοδρομικά κέντρα,
αν έχετε κοσμήματα και ρολόγια, πληροφορίες και συμβουλές για την σωστή συντήρηση τους,
για είδη διατροφής, πληροφορίες για τα οφέλη ή συνταγές και προτάσεις σερβιρίσματος κτλ.

Δεν έχουμε αναφέρει πουθενά το χαρακτηριστικό της χαμηλότερης τιμής. Σίγουρα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τομέα όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο και ειδικά όταν πρόκειται για τυποποιημένα προϊόντα, αυτός που θα έχει την χαμηλότερη τιμή είναι κατά κύριο λόγο αυτός που θα κάνει και τις περισσότερες πωλήσεις. Η επίτευξη της χαμηλότερης τιμής εξαρτάται από την τιμή αγοράς από τον προμηθευτή, το κόστος λειτουργικών εξόδων και το ποσοστό κέρδους του κάθε εμπόρου. Επειδή το άρθρο αφορά συμβουλές για ένα πετυχημένο eshop δεν συνιστούμε το υπερβολικό χαμήλωμα των τιμών, καθώς η αύξηση των πωλήσεων με πολύ μικρό ποσοστό κέρδους δεν θεωρείται επιτυχία εκτός αν μιλάμε για μεγάλους τζίρους.

Οι παραπάνω προτάσεις αποτελούν προσωπικές απόψεις και έχουν σαν σκοπό την ενημέρωση.
Δεν υποστηρίζουμε ότι τα ξέρουμε όλα και ενδεχομένως να έχουμε παραλείψει κάποια χαρακτηριστικά.


Μελλοντικά άρθρα: πως ελέγχει η εφορία τα eshop, πως να βγαίνει το eshop σας στην 1η σελίδα του google.


Παραμένουμε στη διάθεσή σας για όποιες προτάσεις ή απόψεις επάνω στο θέμα.
[email protected]

ROSEBUD

ROSEBUD

25/02/2010, 19:12:04

Εκτός από το να επισημάνουμε (καλοπροαίρετα) κάποια ορθογραφικά λάθη στα παραπάνω,που δεν είναι και πολύ σημαντικά αλλά είναι κρίμα να χαλάνε ένα τόσο καλοδιατυπωμένο και σωστά δομημένο κείμενο-διαφήμιση που υποθέτω ότι κάνει γύρα και σε άλλα sites (ή μήπως όχι?),δεν βλέπω πού αλλού θα μπορούσαμε να φανούμε χρήσιμοι...


Υπάρχουν 2 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Υπάρχουν διαθέσιμες 1 σελίδες απαντήσεων. Βρίσκεστε στην σελίδα Νο 1


Προσθήκη απάντησης

Για την προσθήκη απάντησης θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος και να έχετε συνδεθεί (login)

Μαθαίνοντας VHDL

Μαθαίνοντας VHDL
Βρήκα διάφορα βίντεο


κουσκούς με μανιτάρια

Κους Κους με μανιτάρια
Έτοιμο σπιτικό φαγητό σε λιγότερο από μισή ώρα


Αργολίδα

Αργολίδα
Ο νομός Αργολίδας, είναι ο μικρότερος της Πελοποννήσου και έχει...


Νομός Καστοριάς

Νομός Καστοριάς
Η λίμνη της Καστοριάς, o ορεινός όγκος του Γράμμου με...


Σκόπελος

Σκόπελος
Η Σκόπελος είναι ένα όμορφο καταπράσινο νησί στις βόρειες Σποράδες....


Αίγινα

Αίγινα
Η Αίγινα βρίσκεται στο κέντρο του Σαρωνικού κόλπου και πρωτεύουσα...


κώδικας ιστοσελίδας

Στατικές και δυναμικές ιστοσελίδες
Λίγα λόγια γύρω από τα δύο βασικά είδη των ιστοσελίδων


ιστοσελίδα

Τι χρειάζεται για μια ιστοσελίδα;
Τρία είναι τα βασικά σημεία για να υπάρξει μια ιστοσελίδα στο ίντερνετ


Κάπνισμα

Κόβω το τσιγάρο
Με λένε Αναΐς, είμαι 20 χρονών, καπνίζω εδώ και 3...


Νετρινίτα η Ατίθαση

Νετρινίτα, ή....Νετρίνα η Ατίθαση :ΡΡ
Μια μεξικάνικη ιστορία, με την νετρινική μας πινελιά. Ο Χοσέ...


κάλπικη λίρα

η άλλη κάλπικη λίρα ...
Κάποτε, πριν δέκα συναπτά έτη, φοιτήτρια ούσα σε ένα από...


γυναικεία συζήτηση

Απόψεις γύρω από το θέμα της αποτρίχωσης
Προσωπικά θεωρώ μεγάλο έγκλημα τη χρήση ξυραφιού, αν και αναγνωρίζω...


Καστοριά

Καστοριά
Στην Καστοριά βρεθήκαμε για μια ημερήσια εκδρομή και φτάνοντας εκεί...


Παλαιά Επίδαυρος

Παλαιά Επίδαυρος
Η Παλαιά (ή Αρχαία, όπως συνηθίζεται να λέγεται) Επίδαυρός βρίσκεται...