διαγωνισμος στην εκθεση

Serious Humor » Serious να' ναι και... ότι να' ναι!
[+] Προσθήκη νέου θέματος - Απάντηση σε αυτό το θέμα


nounoukos

nounoukos

20/05/2008, 16:16:08

εφορμουμενος απο τις πανελλαδικες εξετασεις και την σημερινη ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ (για σκεφτειτε το λιγο..) και επηρρεασμενος απο μια αποψη που ακουσα σημερα, θετω ενα μινι-θεματακι: πως ειναι δυνατον να υπαρχει διαγωνισμος στην εκφραση-εκθεση, και με ποια κριτηρια βαθμολογειται; περα απο την δομη της εκθεσης (εισαγωγη-κυριως θεμα- παραγραφοι κλπ), δεν ειναι παραλογο να διαγωνιζεσαι στην εκφραση;
δηλαδη υπαρχει στερεοτυπο στον τροπο που πρεπει να εκφραζεσαι και στις αποψεις που πρεπει να εχεις;
βαθμολογειται η ιδεολογια; και αν ναι, ποιος ειναι αυτος που εχει το δικαιωμα να κρινει τις αποψεις δεκαδων παιδιων, και αν δεν συμβαδιζουν με αυτες που εχει στο κεφαλι του (τις καλουπιασμενες ενδεχομενως) να απορριπτει;
 

charm_quark

charm_quark

20/05/2008, 17:27:07

Και εγω την ιδια αποψη ειχα... γι'αυτο κοπηκα στις πανελλαδικες σ'αυτο το μαθημα!
Ημουν εντος θεματος (οπως παντα) αλλα η εκφραση μου ηταν να το πω... λιτη (οπως παντα επισης). Με τα δεδομενα των δεσμων μολις 1.5 σελιδα! Αλλα τοτε μετρουσε πολυ και η αναλυση. Δηλαδη αυτο που ποτε δεν καταλαβα... γιατι πρεπει το νοημα μιας σειρας να το τραβηξω απο τα μαλλια και να το κανω μια παραγραφο; Το θεωρουσα καταναλωση φαιας ουσιας χωρις λογο και αιτια! (Συγγνωμη Δουρεια!!!!)

Yerejan

Yerejan

20/05/2008, 17:27:16

αυτό είναι πιο δύσκολο και απο το θέμα των πανελληνίων βρε νουνούκεθα απαντήσω μετά απο αρκετη ωρες γιατι τώρα ειμαι κοτοπουλο....

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

20/05/2008, 23:04:41

χμ...
κοιτα : φωναζουμε γιατι η ακπαιδευση ειναι βασισμενη στην παπαπαγαλια κ στην έλλειψη κριτικης ικανοτητας κ οταν υπαρχει ένα μαθημα που αποκλειει το πρωτο κ απαιτει το δευτερο, αναρρωτιομαστε ποιος έχει δικαιωμα να μας κρινει?
λιγο αντιφαση μου κανει.
αλλα ας μη σταθω σ αυτο.
κατ αρχας η κεθεση δεν ειναι όπως παλια.
με τη μεθοδο που εξεταζεται τωρα εξεταζεται η ικανοτητα κατανοησης ενος κειμενου, μπαινουν καποιες ασκηεις (ευκολες γενικα κατα την άποψη μου-γιατις λεκξιλογικες λεω,όπου θα φρικαρω αν ακουσω ότι ειναι μεγαλη απαιτηση να ξερεις συνωνυμα,αντωνυμα ή να βρεις παραγωγα) κ ζητειται κ αναπτυηξη ενος σχετικου θεματος.
προσωπικα έχω την απαιτηση καποιος που εχει την αξιωση να γινει αυριανος επιστημονας,να μπορει να καταλαβει τι λεει ένα κειμενο.
επισης εχω την απαιτηση να εχει μια γενικη παιδια κ αποψη για θεματα που απασχολουν τον άνθρωπο κ αυτες τις αποψεις να μπορει να τις εκφρασει σε ένα κειμενο με αρχη μεση και τελος.
και να θυμισω λιγο ότι όσο κι αν ο λογος ειναι αυτονοητος, το επιπεδο του λογου ειναι ενδειξη-συνεπεια πολιτισμου.
η εσωτερικη μας δομη-συγκροτηση-οτιδηποτε αντανακλαται στο λογο μας.
ένας καλα δομημενος λογος με παραπεμπει σε αντιστοιχο επιεπεδο.

τωρα όσον αφορα την κριση-κριτικη των αποψεων δεν μπορω να παρω θεση.
οι οδηγιες για τη βαθμολογηση ειναι ότι βαθμολογειται το αν οι αποψεις στοιχειοθετουνται απο πειστικα επιχειρηματα και όχι απο το ειδος τους(των αποψεων ).
απο την άλλη, απ όσο ξερω συνισταται οι αποψεις που εκφραζονται να ειναι γενικα αποδεκτες.
δλδ,αν παει καποιος και γραψει ότι οι μαυροι πρεπει να εξαφανιστουν απο προσωπου γης, εσυ πως νομιζεις ότι πρεπει να βαθμολογηθει?
(κι άντε κ μου λες ότι πρεπει να βαθμολογηθει με αριστα εφοσον υπαρχουν πειστικα επιχειρηματα. εσυ πιστευεις ότι υπαρχουν πειστικα επιχειρηματα για τετοιες πχ αποψεις?)
ξερω όμως ότι βαθμολογητες βαθμολογησαν με πολυ υψηλη βαθμολογια εκθεσεις που όπου εκφραζονταν ακραιες αποψεις (του ειδους που ανεφερα παραπανω).και αυτο,όπως ομολογησαν με πονο ψυχης,όμως δε μπορουσαν σε αυτο το γραπτο να βαλουν κατι παρακατω.
αλλα παρ ολα τα παραπανω ,δεχομαι ότι υπαρχει ο παραγοντας της υποκειμενικοτητας.
πιστευει κανεις ότι ειναι το μονο μαθημα όπου αυτος υπαρχει?
ενημερωτικα λοιπον ,όχι.υπαρχουν κ άλλα μαθηματα.
(απο την άλλη,καλυτερα θα ηταν να μας απασχολει με τι κριτηρια επιλεγονται οι διορθωτες ,ποσα γραπτα διορθωνουν τη μερα και ποσο παει το γραπτο).

τσαρμ,σχετικα μ αυτο που ρωτας, αν έδινες με το συστημα όπου εμπαινε ενα θεμα που επρεπε να αναπτυξεις,έχω να πω ότι απ οσο γνωριζω,ειναι ναθρωπινως αδυνατον ν αναπτυξεις ενα θεμα σε 1,5 σελιδα,λυπαμαι που στο λεω.πρεπει να υπαρχει μια συνοχη στο λογο κ να ειναι μια ολοκληρωμενη ενοτητα.άμα ηθελες τηλεγραφημα να πηγαινες στο τηλεγραφειο
ελπιζω να μην ξεχασα κατι,αν ειναι θα επανελθω.

ROSEBUD

ROSEBUD

20/05/2008, 23:12:47

Βρε καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις αλλά από την άλλη καταλαβαίνω και την Τσαρμ.Γιατί δηλ.ένας άνθρωπος που εκφράζεται λακωνικά-όχι τηλεγράφημα- αλλά λέει όλο το ζουμί,να πρέπει να βάλει φρου-φρου κι α΄ρωματα στο λόγο του ντε και καλά για να γεμίζει σελίδες?Σε μια σελίδα Α4,αν βγάλεις και τα άχρηστα πάνω-πάνω και ειδικά αν γράφεις πυκνογραμμένα,μπορείς κάλλιστα να χωρέσεις πρόλογο,επίλογο και 4-5 επιχειρήματα.Ή όχι?

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

20/05/2008, 23:23:35

δε θυμαμαι να μιλησα για φρουφρου κ αρωματα (για τη φρουφρου  σκετη μιλησα στο αντιστοιχο θεμα) μονο κ μονο για να φαινοται πολλα.
μιλησα για οργανωμενο κ συγκροτημενο λογο το οποιο σημαινει  παραγραφους με δομη(θεματικη προταση,λεπτομερειες -σχολια-κατακλειδα) σε ενα κειμενο με δομη  που να αναλυει επαρκως ενα θεμα.
εσυ πιστευεις οτι γινεται σε μαι σελιδα Α4?
δλδ αν ζηταει παρουσιαση θεματος,αιτια,αποτελεσματα,τροπους αντιμετωπισης, πως θα γινει?
1 παραγραφος προλογος,1 αιτια,μια αποτελεσματα,1 τροποι αντιμετωπισης κ μια επιλογος?
(μιλαω παντα για την παλια μορφη εξετασης,γιατι τωρα ε΄τσι κι αλλιως ΔΕΝ θελουν πληρη αναπτυξη,απλα να καταλαβεις με ποια  πτυχη ενος θεματος πρεπει να  ασχοληθεις).

charm_quark

charm_quark

20/05/2008, 23:39:04

Ααααα! Δηλαδη απαντουσα με τα σημερινα δεδομενα!

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

20/05/2008, 23:56:50

συνοψιζοντας θα λεγαμε ότι εισαι παντα μπροστα απο την εποχη σου αλλα εκτος τοπου και  χρονου(ε,πως να εισαι εντος χρονου αμα εισαι μπροστα απο την εποχη σου?)

ROSEBUD

ROSEBUD

21/05/2008, 01:49:29

σε 1,5 σελίδα Α4 εννοούσα,όπως είπε και η Τσαρμ.Κάνει διαφορά θα μου πεις?Εεεμ...κάτι δεν κάνει?

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

21/05/2008, 09:42:49

οταν η τσαρμ μας αναλυει καποιο θεμα σχετικο με φυσικη,της παιρνει αρκετο χωρο,έτσι δεν ειναι?
τοσο αρκετο που ομολογω ότι πολλες φορες βαριεμαι να τα διαβασω (ναι λοιπον,το ομολογω!!!!)
ωστοσο,αν δεν της έπαιρνε αρκετο, δε θα το ανελυε επαρκως ώστε να γινει κατανοητο ή να υποστηριξει την (επιστημονικη) θεση της γι αυτο.
το ιδιο ομως δεν ισχυει και για ένα κοινωνικο προβλημα?

LittlePrince2s

LittlePrince2s

21/05/2008, 23:32:20

Λοιπόν..δεν αντέχω άλλο..Δούρεια το έχω βαρεθεί αυτό το παιχνιδάκι...Από αντίδραση και μόνο λοιπόν, θα πώ ότι ΔΕΝ συμφωνώ μαζί σου..άσχετα αν συμφωνώ απόλυτα..απλά για να καταγραφεί το ΔΕΝ στα κατάστιχα το λέω

Αλλά για να σοβαρευτούμε κιόλας, να αναφέρω το εξής..Με τα σημερινά δεδομέν των Πανελληνίων, είναι σχεδόν αδύνατον, να γράψεις μια έκθεση, η οποία θα είναι ΜΟΝΟ μία σελίδα Α4...Διότι, όπως είπε και η φίλτατη Δούρεια, τι θα πρωτοχωρέσεις σε μία σελίδα??
Τον πρόλογο?, (ο οποίος πρέπει να παρουσιάζει και επαρκώς το θέμα ε?), τα αίτια?τις συνέπειες?τα απότελέσματα, ή τους τρόπυς αντιμετώπισης..??
Μην το ψάχνεται..μια σωστά διαμορφωμένη έκθεση πιάνει χώρο..ουουουου..κι αν έχεις και πολλές ιδέες..πολλές φορές πιάνει και περισσότερο από αυτό που πρέπει..

Εμένα άλλο με προβλημάτιζε, κι εξακολουθεί να με προβληματίζει με τις Πανελλήνιες..
Άντε και πες ότι την έκθεση, καλά κάνουν και την  εξετάζουν, για τους παραπάνω λόγους που αναφέρθηκαν...
Την ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ με ποιο κριτήριο την εξετάζουν???
Εγώ αυτό δεν μπόρεσα ποτέ να το χωνέψω..Ποιός μπορεί να επιβάλλει σε εμένα, τί θα αισθάνομαι, ή πως θα ερμηνεύω ένα ποίημα του Καβάφη ή του Ρίτσου για παράδειγμα??
Δηλαδή με ποιά λογική??
Υποτίθεται ότι η ποίηση και η πεζογραφία, και γενικότερα η λογοτεχνία τελοσπάντων, είναι από τις μεγαλύτερες μορφές τέχνης..
ποιός λοιπόν έχει το δικαίωμα, να με αναγκάσει να σκέφτομαι με συγκεκριμένο τρόπο για να ερμηνεύσω ένα κομμάτι της τέχνης???εεεεεεεεε?

nounoukos

nounoukos

21/05/2008, 23:44:59

1ον. εχω καλυφθει πληρως με τις απαντησεις σας, δεν μπορω να συμφωνησω ή να διαφωνησω επειδη οταν  μιλουν οι ειδημονες, οι ασχετοι απλα ακουν, αλλα
2ον: η απο πανω μου  ηρθε σε ανυποπτο χρονο και εδωσε στο θεμα την διασταση που δεν μπορεσα να δωσω εγω εξαρχης.
ολα καλα λοιπον οσα γραφτηκαν μεχρι τωρα, και προτεινω να ξαναξεκινησουμε με βαση την τελευταια παραγραφο της μικρης (τωρα που ειναι και δασκαλα πρεπει να σταματησω να τη λεω μικρη ε;; ) και ειδικοτερα απο την τελευταια προταση:

 ποιός λοιπόν έχει το δικαίωμα, να με αναγκάσει να σκέφτομαι με συγκεκριμένο τρόπο για να ερμηνεύσω ένα κομμάτι της τέχνης???εεεεεεεεε?




 

nounoukos

nounoukos

21/05/2008, 23:46:46

ρε συ τσαρμ, θα μου πεις ενα μυστικο;
πως το κανεις και μπαινει σε ασπρο φοντο το quote;  

LittlePrince2s

LittlePrince2s

22/05/2008, 01:29:45

και το δικό σου σε άσπρο φόντο είναι
ααα παρεπιπτόντος..δεν πρέπει να σου έχω πει με γειά το άβαταρ πολύ με αρέσει

Στο θέμα μας...
εσείς πιστεύετε ότι αυτό που κάνουν είναι σωστό?
ή έχει έστω κάποια λογική??
Εγώ το βλέπω σαν καταστροφή της φαντασίας...

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

22/05/2008, 08:37:03

να ξεκαθαρισουμε κατι για αρχη:
ΑΛΛΟ η προσληψη ενος ερεθισματος απο εναν τυχαιο-αδιαφορο-θετικα ή αρνητικα διακειμενο παρατηρητη
ΑΛΛΟ η επιστημονικη εξεταση ενος "αντικειμένου".
η φαντασια δεν εχει δουλεια στη μια περιπτωση-λυπαμαι που το λεω.
δλδ, αν στις εξετασεις στο μαθημα φυσικης ρωτουσουν τι ειναι το ουραννιο τοξο,τι απαντηση θα δινατε?
φανταζομαι όχι ολες τις πιθανες ρομαντικες δοξασιες ε?
γιατι αυτο λοιπον δεν ειναι καταστροφη της φαντασιας?
γιατι εκει θεωρειται αυτονοητο οτι πρεπει να δωσεις την επιστημονικη εξηγηση του φαινομενου?

τωρα,κατα ποσο θα πρεπε να ειναι θεμα προς εξετασην το μαθημα τηςλογοτεχνιας,δεν ξερω.
εγω πιστευω πως ναι.
και το πιστευω γιατι απλουστατα θεωρω ότι καθε τομεας γνωσης "γυμναζει" διαφορετικες πτυχες του εαυτου μας.
αν θελουμε να ειμαστε ολοκληρωμενες προσωπικοτητες θα πρεπει ν εχουμε γυμνασει οσο το δυνατον περισσοτερες περιοχες μας.

πρινσες,δε νομιζω ποτε στο μαθημα της λογοτεχνιας να μπηκε ερωτηση τυπου: " πως αισθανεστε οταν διαβαζετε αυτην την παραγραφο" ή "αυτον τον στιχο".
απο την άλλη,αν ερχοταν καποιος και σου λεγε ότι η ψυχογραφηση των ηρωων του βιζυηνου ειναι ανυπαρκτη η οτι ο παπαδιαμαντης δεν χρησιμοποιει εκφραστικα σχηματα ή οτι σεολοκληρο το εργο του καβαφη υπαρχει ένας διαχυτος λυρισμος, εσυ τι θα λεγες?
μπραβο που αξιοποιεις τοσο ζωηρα τη φαντασια σου?



κ επειδη οπως παει ο νουνουκος θαπαρει παραμαζωμα ολα τα μαθηματα κ θα ρωταει "γιατι εξεταζεται αυτο", "γιατι εξεταζεται το άλλο" να ξεκαθαρισω οτι ειμαι ΓΕΝΙΚΑ αντιθετη μετις εξετασεις.
ΕΦΟΣΟΝ ομως υπαρχουν οι εξετασεις θεωρω ότι πρεπει να εξεταζομαστε σε ολους τους τομεις της γνωσης. 

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

22/05/2008, 11:51:32

αληθεια, ας κανουμε ενα γκαλοπ.
ποια μαθηματα νομιζετε οτι πρεπει να εξεταζονται?

Yerejan

Yerejan

22/05/2008, 12:08:22

α και θα συμφωνήσω με την πρινσες ότι η αίσθηση που προκαλεί ένα ποίημα ή ένα κείμενο δεν μπορεί να μπει σε πλαίσιο και στην λογική ά ο ποιητης με το δέντρο συμβολίζει τον άνθρωπο η την ελπίδα κολοκυθια ρίγανατα για μένα,σόρυ κιολας δούρεια όχι για σένα, αλλά για κάποιους φιλολόγους  που προσπαθούν να βάλουν σε πλαίσια την δημιουργική έμπνευση κάποιου ο οποίος  έγραψε κατι περισσότερο πηγαίο παρά στη λογική τι λέξη να βάλω για να συμβολίσω μια έννοιακαι ο τρόπος που γίνονται τα νεοελληνικά κείμενα και η έκθεση είναι γελοίος και απαράδεκτος για μένα.και πιστευω ότι τα μαθήματα δεν πρέπει να έχουν καθόλου εξετάσεις αλλά με την μορφή εργασιών και ασκήσεων για τα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης θα μάθαιναν καλύτερα τα παιδιά

Yerejan

Yerejan

22/05/2008, 12:13:42

και την λογική αυτή των μαθημάτων δεν μπορώ να τη δεχτώ ως επιστημονική με τον τρόπο που γίνονται,λυπάμαι,πάρα ελεεινη αντιγραφή των απόψεων κάποιου ανθρώπου των γραμμάτων με τα λυσάρια και τα σημειώσεις που κυκλοφορούν,γιατι σε ένα μάθημα δημιουργίας και έμπνευσης προσωπικής δεν πρέπει να βάλεις ορθολογιστικά μοτίβα όπως γίνεται στις θετικές επιστήμες, εκεί είναι διαφορετικά είναι καθαρά ορθολογιστικό το θέμα 2+3=5

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

22/05/2008, 13:34:27

το τι διδασκεται,απο ποιον διδασκεται κ πως διδασκεται ειναι μεγαλο θεμα.
ομως καθε τομεας εχει μια επιστημονικη μεθοδο εργασιας.


Υπάρχουν 19 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Υπάρχουν διαθέσιμες 1 σελίδες απαντήσεων. Βρίσκεστε στην σελίδα Νο 1


Προσθήκη απάντησης

Για την προσθήκη απάντησης θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος και να έχετε συνδεθεί (login)

κουσκούς με μανιτάρια

Κους Κους με μανιτάρια
Έτοιμο σπιτικό φαγητό σε λιγότερο από μισή ώρα


κέικ μπανάνας

Κέικ μπανάνας
Ένα εύκολο κέικ με γεύση μπανάνα


Αργολίδα

Αργολίδα
Ο νομός Αργολίδας, είναι ο μικρότερος της Πελοποννήσου και έχει...


Νομός Καστοριάς

Νομός Καστοριάς
Η λίμνη της Καστοριάς, o ορεινός όγκος του Γράμμου με...


Σκόπελος

Σκόπελος
Η Σκόπελος είναι ένα όμορφο καταπράσινο νησί στις βόρειες Σποράδες....


Αίγινα

Αίγινα
Η Αίγινα βρίσκεται στο κέντρο του Σαρωνικού κόλπου και πρωτεύουσα...


κώδικας ιστοσελίδας

Στατικές και δυναμικές ιστοσελίδες
Λίγα λόγια γύρω από τα δύο βασικά είδη των ιστοσελίδων


ιστοσελίδα

Τι χρειάζεται για μια ιστοσελίδα;
Τρία είναι τα βασικά σημεία για να υπάρξει μια ιστοσελίδα στο ίντερνετ


Κάπνισμα

Κόβω το τσιγάρο
Με λένε Αναΐς, είμαι 20 χρονών, καπνίζω εδώ και 3...


Νετρινίτα η Ατίθαση

Νετρινίτα, ή....Νετρίνα η Ατίθαση :ΡΡ
Μια μεξικάνικη ιστορία, με την νετρινική μας πινελιά. Ο Χοσέ...


κάλπικη λίρα

η άλλη κάλπικη λίρα ...
Κάποτε, πριν δέκα συναπτά έτη, φοιτήτρια ούσα σε ένα από...


γυναικεία συζήτηση

Απόψεις γύρω από το θέμα της αποτρίχωσης
Προσωπικά θεωρώ μεγάλο έγκλημα τη χρήση ξυραφιού, αν και αναγνωρίζω...


μπάμιες

Μπάμιες λαδερές
Κάπως παρεξηγημένες, αλλά τις μαγείρεψα να τις σερβίρω στο τραπέζι μας


αρακάς

Αρακάς λαδερός
Λίγα υλικά και νόστιμο αποτέλεσμα, εύκολα και γρήγορα


Καστοριά

Καστοριά
Στην Καστοριά βρεθήκαμε για μια ημερήσια εκδρομή και φτάνοντας εκεί...


Παλαιά Επίδαυρος

Παλαιά Επίδαυρος
Η Παλαιά (ή Αρχαία, όπως συνηθίζεται να λέγεται) Επίδαυρός βρίσκεται...