αρχαιο πνευμα αθανατο

Serious Humor » Θεραπεύοντας την άγνοια
[+] Προσθήκη νέου θέματος - Απάντηση σε αυτό το θέμα


Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

05/04/2008, 00:29:58

αυτο που με γοητευει στη διανοηση των αρχαιων ελληνων ειναι το ποσο έχουν συλλαβει έννοιες που ακομη και σημερα για πολλους ειναι δυσνοητες-η μη συμφερουσες.
σκεφτηκα να παραθετουμε εω καποια κειμενα που μας φαινονται ενδιαφεοντα-ειτε αρχαιων ελληνων συγγραφεων ,ειτε συγχρονων που φωτιζουν καποιες πλευρες του αρχαιουπνευματος :)

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

05/04/2008, 00:31:31

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ: ΤΟ ΓΝΩΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

Συνολικά ο Εβραίος υποτασσόταν στην παράδοση, ενώ ο Έλληνας είχε εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στο λόγο του. Ας πάρωμε ένα περίφημο παράδειγμα. Η Ελληνική κι η Εβραϊκή λογοτεχνία περιέχουν η καθεμιά τους την ιστορία ενός δίκαιου ανθρώπου που ο ουρανός του έστειλε μια άδικη δυστυχία. Ο Ιώβ «... άνθρωπος ... αληθινός, άμεμπτος, δίκαι ος,  θεοσεβής,  απεχόμενος παντός πονηρού  πράγματος», έχασε τα αγαθά του, την οικογένεια του, και την υγεία του από αιφνίδιο βούλευμα του ουρανού. Ο Προμηθέας, ο μεγάλος Τιτάνας, που είδε το ανθρώπινο γένος να εξολοθρεύεται παραμελημένο, το λυπήθηκε, δε φοβήθηκε τη θεϊκή οργή, έδωσε το πυρ στους ανθρώπους, και για τιμωρία του ο Δίας τον κάρφωσε σ' ένα απότομο κρημνό, επάνω στον Καύκασο. Οι δύο «πάσχοντες» είναι σε πολύ ίδια κατάσταση: ο Προμηθέας υποφέρει, γιατί ακολούθησε τις υπαγορεύσεις της ευσπλαχνίας.  ο Ιώβ υποφέρει παρά την καθαρότητα της ζωής του. Αν ένας από  τους δύο άξιζε  τη μοίρα  του,   αυτός ήταν ο Προμηθέας. Η καθεμιά ιστορία ακολουθεί την ίδια πορεία. Και οι δύο άνθρωποι θρηνούν για τα βάσανα τους και διακηρύττουν την αθωότητα τους. Φίλοι τους επισκέπτονται και τους συμβουλεύουν   υποταγή   στη   θέληση   του   ουρανού.   Ο Προμηθέας απαντά, ότι η προσβολή που έκαμε ήταν εσκεμμένη και ότι ποτέ δε θα υποχώρηση στο Δία' ο Ιώβ επιμένει ότι κανένα κακό δεν έκαμε. Ως εδώ οι ιστορίες συμπίπτουν. Αλλά παρατηρήστε πόσο διαφορετική είναι η ηθική που ο Ελληνας και ο Εβραίος συγγραφέας συνάγουν αντίστοιχα από τις δυστυχίες αυτών των δύο. Μέσα από την έρημο βγαίνει «λαί λαψ και νέφη» και μια φωνή ακούγεται που μιλά στον Ιώβ πειθοντάς τον, όπως παράξενα λέγει η επικεφαλίδα του κεφαλαίου, ότι είναι αμαθής και ηλίθιος. Τι είναι αυτός με όλη τη γνώση του, που θα ήθελε να ελέγχει τα συστήματα του Κυρίου; Πού ήσουν, του λέγει, «εν τω θεμελιούν με την γην;».

Μπορεί ο Ιώβ να κάμη χιόνι ή πάγο ή βροχή; μπορεί να οδηγεί και   να   διατάζει   τους   αστερισμούς;   Τι   ξέρει   για   τον Παντοδύναμο και «τας οδούς» του; Και ο Ιώβ με ήρεμη ευπείθεια δέχεται την απόφαση του θεού. «Το βλέπω, είμαι μηδαμινός ... ξεστόμισα πράγματα που δεν καταλάβαινα ... πράγματα πολύ θαυμαστά για μένα, που δεν τα ήξερα ... Γι' αυτό σιχαίνομαι τον εαυτό μου και μετανοώ μέσα στη σκόνη και στη σποδό». Παρατηρήστε ότι ο Θεός δεν εδικαιολόγησε την ποινή του Ιώβ, ούτε ο Ιώβ δέχτηκε ότι έπεσε σε σφάλμα. Μόνο που ανακάλεσε τα λόγια του και ταπείνωσε τον εαυτό του. Τα δεινοπαθήματα του παραμένουν μυστήρια ανεξήγητα. Αλλά ποιος είναι αυτός που θα έλεγχε «τας οδούς του Κυρίου».

Αυτή η λύση, μπορούμε με ασφάλεια να μαντέψωμε, θα ήταν ακατανόητη για τον Ελληνα ο Αισχύλος δεν την αποδέχεται. «Ο Θεός πείθει τον Ιώβ πως βρίσκεται σε αμάθεια και βλακεία»; δεν υπάρχει ίχνος για τέτοια κατάληξη στην περί -πτώση του Προμηθέα. Όταν ο Δίας προστάζη και απειλή, ο Προμηθέας ανταπαντά με υβριστική πρόκληση: κάνει ότι δε θα κάμη ποτέ ο Ιώβ: καταριέται το Θεό. Και τον καταριέται, χωρίς να τιμωρηθή ή να πάθη τίποτε περισσότερο. Ανόμοια προς τον Εβραίο ο Αισχύλος κλείνει την ιστορία του, όχι με θετική δικαίωση. Ο χρόνος και η Ειμαρμένη φέρνουν τον Ηρακλή, ο οποίος σκοτώνει το βασανιστικό γύπα' ο Δίας πείθεται να σπάση τις αλυσίδες του Προμηθέα, και για αντάλλαγμα μαθαίνει ένα μυστικό κίνδυνο που απειλεί το θρόνο του. Αλλά ο Τιτάνας δεν ταπεινώνεται, ούτε ο Θεός εξυψώνεται: μια συμφωνία χαράζεται ανάμεσα στους δύο και καταλήγουν σε όρους. Από τον πρώτο ως τον τελευταίο στίχο ποτέ δεν έρχεται στο νου του Αισχύλου ότι μπορεί ο Προμηθέας να έχει στενή αντίληψη για τη δικαιοσύνη, και ότι, όταν οι λογαριασμοί θα ανακεφαλαιώνονταν, θα μπορούσε ο Δίας να βγάλη το συμπέρασμα ότι στο κάτω κάτω είχε δίκιο. Χωρίς υποψία ότι θα μπορούσε να υποπέση σε λάθος, ο Αισχύλος προσάγει το Θεό και τον Τιτάνα μπροστά στη δικαστική έδρα του ανθρώπινου λόγου. Κρίνει και τους δύο σ' αυτό το δικαστήριο χωρίς ευνοϊκή προκατάληψη για κανέναν από τους δύο, και όταν ο Θεός φαίνεται άδικος, τον καταδικάζει αδίστακτα.

Πόσο διαφορετικός σε όλα αυτά από τις θεότητες του Ελληνισμού είναι ο Ιεχωβά! Πόσο διαφορετική θέση κατέχει στη ζωή του λαού Του! Είναι ζηλότυπος και αυθαίρετος Θεός: δεσπόζει τους πιστούς του και τους κάνει νάνους. Ο Ιεχωβά υπάρχει πριν από την ύπαρξη του λαού Του, τον γνωρίζουν μόνο από την αποκάλυψη που έκαμε του Εαυτού του, και βρίσκονται μέσα στη χούφτα του χεριού Του. Ο Ελληνας λέγει για τον Απόλλωνα και το Δία: υπάρχουν ο Ιεχωβά λέγει στο λαό Του: ΥΠΑΡΧΩ- οι Εβραίοι συγγραφείς δείχνουν αυτόυπο -ταγή και αυτό-ταπείνωση σ'Αυτόν, καθόλου Ελληνική. Τους βασάνιζε η αίσθηση Του, Αυτός εμπνέει ό, τι υπάρχει μεγάλο και αξιομνημόνευτο στα γραφόμενά τους. Υπάρχουν τριάντα εννέα βιβλία στην Παλαιά Διαθήκη, Εκτός από ένα, όλα ασχολούνται συνεχώς με τις σχέσεις του Θεού με τον άνθρωπο· δέκα εννιά - το βιβλίο του Ιώβ, οι Ψαλμοί, τα βιβλία των Προ -φητών -  δεν έχουν άλλο θέμα. Δε συμβαίνει το ίδιο με την Ελληνική λογοτεχνία. Δε βρίσκεται από πίσω της, σαν αμετά -βλητο βάθος, πάλη ανάμεσα στη θέληση του ανθρώπου και στη θέληση του Θεού. Δεν έχει επανειλημμένες διαμαρτυρίες εναντίον ενός αποστάτη λαού, που τ' αυτιά του είναι συνεχώς βουλωμένα και χοντρές οι καρδιές του. Κι αυτό δεν οφείλεται σε  καμιά εξαιρετική  αγάπη  της  δικαιοσύνης  από  τους Έλληνες. Είναι προπάντων, γιατί η θρησκεία δεν ήταν το ίδιο πράγμα για τον Όμηρο ή τον Αισχύλο και για το Μωυσή ή τον Ησαΐα. Στο σχέδιο τους για τον κόσμο ο Θεός δεν ήταν το παν. Ήταν ένα μέρος της ζωής τους, σημαντικό μέρος, αλλά όχι περισσότερο. Υηήρχε για να προσφέρη την προστασία Του στις απασχολήσεις τους και τα συμφέροντα τους, αλλά όχι να τους διευθύνη, να δεσπόζη, να τους καταπονή. Αυτό συμβαίνει ακόμη και στους πιο «θρήσκους» Ελληνες. Όταν ο Πλάτων οικοδομή την ιδανική πολιτεία του, η πρώτη λέξη στις σελίδες του δεν είναι ο Θεός, η πρώτη σκέψη του συγγραφέα δεν είναι πώς θα ευχαρίστηση το Θεό. Πολύ αργότερα μέσα στην πραγματεία  του φτάναμε,   σε  τέτοιες απόψεις.  Διαβάστε  την Πολιτεία του Πλάτωνα ύστερα από ένα από τα βιβλία των προφητών και η διαφορετική διάθεση είναι φανερή.

(Ρ. Λίβινγκστον, Το Ελληνικό Πνεύμα και η σημασία του για μας)

 (το παραπανω κειμενο υπηρχε το βιβλιο έκφρασης-έκθεσης  γ΄λυκειου,αλλα αφαιρεθηκε)

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

05/04/2008, 00:34:36

όπως αφαιρεθηκε κ το παρακατω κειμενο:

Ανθρωποκεντρική γίνεται και η θρησκεία του.

Οι σκοτεινοί θεοί της Ανατολής φιλτράρονται από τους διαύλους της ελεύθερης σκέψης του και εξανθρωπίζονται. Μπροστά τους ο Ελληνας στεκόταν όρθιος. Δε γονάτιζε να τους προσκυνήσει. «Το προσκύνημα ταπείνωνε και τον θεό που το δεχόταν και τον άνθρωπο που το καταδεχόταν». «Είναι παράξενο, λέει ο R.Livingstone, ότι με τέτοιες αρχές το ελληνικό πνεύμα παρέμένε αδιάφθορο; Γραφές και ιερατεία και πολιτικούς δεν ανεχόταν πάνω από το κεφάλι του. Μόνον ρήτορες, φιλόσοφοι, ιστορικοί, ποιητές και καλλιτέχνες τού έδειχναν τον δρόμο της ελεύθερης σκέψης και της δημιουργίας. Κι εκεί φτάνει κανείς μόνο μέσα από την κατάκτηση της καθημερινής ελευθερίας», μέσα από την κατάκτηση του εαυτού του, μέσα από το «Γνώθι σαυτόν». Το «γνώθι σαυτόν», παρατηρούν, είναι εντολή χίλιες φορές ευρύτερη και ουσιαστικότερη από τις εντολές που έρχονται από την Ανατολή. Αυτές προέρχονται από λαούς που περιμένουν Μεσσίες, για να τους σώσουν. Ο Ελληνας δεν υποτάσσεται στην ιδέα του μεσσιανισμού, γιατί ξέρει να σκέφτεται και γιατί έχει πίστη στον άνθρωπο

(Φ. Πολίτης).

LittlePrince2s

LittlePrince2s

06/04/2008, 14:16:49

Στο δικό μου βιβλίο, υπάρχουν και τα δύο κομμάτια..Θυμάμαι όταν ήμουν δεύτερη φορά απόφοιτη, την απορία των παιδιών, για τον λόγο για τον οποίο αφαιρέθηκαν οι σελίδες..Μέχρι φυσικά που έγινε η ανάγνωση του κειμένου..
Είναι σεβαστή η πεποίθηση της κάθε θρησκείας, καθώς και οι απαιτήσεις της, όμως σε αυτό το σημείο, φαίνεται η θρησκεφτικοπολιτισμική διαφορά της μίας θρησκείας με την άλλη..Οι Έλληνες έπαιζαν ξύλο με τους Θεούς τους..Ήταν κατά κάποιο τρόπο ίσοι με τους Θεούς τους..Αυτό φαίνεται κι από τα αγάλματα που έκαναν πρός αυτόυς, τα οποία είναι πάνω κάτω στο φυσιολογικό ανθρώπινο μέγεθος..Έχετε δεί ποτέ Δία στο ύψος πυραμίδας??Όχι..Αντίθετα, είναι πασιφανές, ότι η δικά μας θρησκεία και άλλες παρόμοιες, υποστηρίζουν ένα Θεό φόβητρο, ο οποίος μάλιστα όρίζει και την ζωή μας !(?)

LittlePrince2s

LittlePrince2s

06/04/2008, 20:53:36

..καὶ τὸ τῶν Ἑλλήνων ὄνομα πεποίηκεν μηκέτι τοῦ γένους, ἀλλὰ τῆς διανοίας δοκεῖν εἶναι, καὶ μᾶλλον Ἕλληνας καλεῖσθαι τοὺς τῆς παιδεύσεως τῆς ἡμετέρας ἢ τοὺς τῆς κοινῆς φύσεως μετέχοντας.


Το παραπάνω, είναι ένα απόσπασμα απο τον Πανηγυρικό του Ισοκράτη, το οποίο λίγο πολύ λέει, ότι το όνομα των Ελλήνων, το δικαιούνται όχι τόσο εκείνοι που απλώς κατάγονται από την Ελλάδα, όσο, εκείνοι που μετέχουν στην Ελληνική παιδεία και πάιδευση...
Τα συμπεράσματα.δικά σας..
Για μένα το κομμάτι αυτό..λέει πολλά..

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

06/04/2008, 20:57:18

ναι,ειδικα τα τετραγωνα .....

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

06/04/2008, 21:00:26

περαν της πλακας και του πειραγματος,όντως  λεει παρα πολλα...

LittlePrince2s

LittlePrince2s

06/04/2008, 21:03:09

Σε περίπτωση που το αρχαίο κείμενο επάνω σας το δείχνει με κουτάκια..
...ΚΑΙ ΤΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΝΟΜΑ ΠΕΠΟΙΗΚΕΝ ΜΗΚΕΤΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΤΗΣ ΔΙΑΝΟΙΑΣ ΔΟΚΕΙΝ ΕΙΝΑΙ, ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΛΕΙΣΘΑΙ ΤΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ ΤΗΣ ΗΜΕΤΕΡΑΣ Η ΤΟΥΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ.

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

06/04/2008, 21:10:05

το παρακατω κειμενο ειναι καταπηκτικο-ανηκει στον σοφιστη κριτια που έζησε τον 5ο αι π.Χ.
ειναι αποσπασμα του σατυρικου δραματος "σισυφος" και αναφερεται στη γεννηση της δικαιοσυνης και της θρησκειας.
επειδη βαριεμαι να γραψω τη μεταφραση,αναθετω αυτο το έργο στην πρινσες :P

Κριτίας, Σίσυφος απ. 19, στ. 1-21

.

     Ἦν χρόνος ὅτ’ ἦν ἄτακτος ἀνθρώπων βίος καί θηριώδης ἰσχύος θ’ ὑπηρέτης, ὅτ’ ούδέν ἆθλον οὔτε τοῖς ἐσθλοῖσιν ἦν οὔτ’ αὖ κόλασμα τοῖς κακοῖς ἐγίγνετο. κἄπειτά μοι δοκοῦσιν ἅνθρωποι νόμους θέσθαι κολαστάς, ἵνα δίκη τύραννος ᾖ τήν θ’ ὕβριν δούλην ἔχῃ· ἐζημιοῦτο δ’ εἴ τις ἐξαμαρτάνοι.

.

Ἔπειτ’ ἐπειδή τἀμφανῆ μέν οἱ νόμοι ἀπεῖργον  αὐτούς ἔργα μή πράσσειν βίᾳ, λάθρα δ’ ἔπρασσον, τηνικαῦτα μοι δοκεῖ πυκνός τις καί σοφός γνώμην ἀνήρ θεῶν δέος θνητοῖσιν ἐξευρεῖν, ὅπως εἴη τι δεῖμα τοῖς κακοῖσι, κἄν λάθρα πράσσωσιν ἤ λέγωσιν ἤ φρονῶσί τι. Ἐντεῦθεν οὖν τό θεῖον εἰσηγήσατο, ὡς ἔστι δαίμων ἀφθίτῳ θάλλων βίῳ νόῳ τ’ ἀκούων καί βλέπων, φρονῶν τε καί προσέχων τε ταῦτα καί φύσιν θείαν φορῶν, ὅς πᾶν μέν τό λεχθέν ἐν βροτοῖς ἀκούσεται, τό δρώμενον δέ πᾶν ἰδεῖν δυνήσεται.

LittlePrince2s

LittlePrince2s

06/04/2008, 21:10:51

Είναι απλά φοβερό να μιλάς για δείγματα ρατσισμού και να θέτεις στην ουσία κοινωνικούς κανόνες, σε μια τέτοια εποχή, με τέτοια γλαφυρότητα, και να πετύχεις και τέτοια διαχρονικότητα...Σαν να γράφτηκε στην δική μας εποχή...
Απλώς..εξαίσιο..

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

06/04/2008, 21:11:08

χμ...το κοβω καπως δυσκολο να το μεταφρασει,αν  το μεταφραζει όπως το βλέπω

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

06/04/2008, 21:11:36

*αν το εμφανιζει

LittlePrince2s

LittlePrince2s

06/04/2008, 21:12:58

Είναι απλά φοβερό να μιλάς για δείγματα ρατσισμού και να θέτεις στην ουσία κοινωνικούς κανόνες, σε μια τέτοια εποχή, με τέτοια γλαφυρότητα, και να πετύχεις και τέτοια διαχρονικότητα...Σαν να γράφτηκε στην δική μας εποχή...
Απλώς..εξαίσιο..

Αναφερόμενη στον Ισοκράτη...

LittlePrince2s

LittlePrince2s

06/04/2008, 21:33:34

Μετάφραση..

Υπήρχε ένας καιρός / ήταν μια εποχή,όταν η ζωή των ανθρώπων ήταν χωρίς τάξη (δηλ. η τάξη έλειπε από τη ζωή των ανθρώπων) και (η ζωή τους) έμοιαζε με ζωή που ταιριάζει σε θηρίο και ήταν υπηρέτης της δύναμης (του ισχυρότερου),όταν κανένα έπαθλο / βραβείο δεν υπήρχε ούτε για τους ενάρετους,ούτε πάλι υπήρχε τιμωρία για τους κακούς. Και έπειτα, μου φαίνεται / έχω την εντύπωση ότι θέσπισαν οι άνθρωποι νόμους τιμωρούς,για να είναι η τιμωρία εξουσιαστής / να κυβερνά η τιμωρία και να έχει την αδικία / ασυδοσία ως δούλη. Κι αν κάποιος έσφαλλε, τιμωρούνταν.

Έπειτα, επειδή οι νόμοι εμπόδιζαν αυτούς να διαπράττουν φανερά  έργα με βίαιο τρόπο / φανερές αδικίες, όμως (τα) έκαναν στα κρυφά, τότε κάποιος άνθρωπος ευφυής  και σοφός στη γνώμη μου φαίνεται / έχω την εντύπωση  ότι επινόησε  τον φόβο των θεών για τους θνητούς,  για να υπάρχει κάποιος φόβος για τους κακούς, ακόμη κι αν στα κρυφά κάνουν κάτι (κακό) ή (το) λένε ή (το) σκέφτονται / το σχεδιάζουν. Από τότε, λοιπόν, δίδαξε  το θείο, ότι δήθεν δηλαδή υπάρχει κάποιος θεός, που ζει με άφθαρτη ζωή / που ζει αιώνια, και που ακούει  και βλέπει με το νου, και που σκέφτεται  και επιτηρεί  αυτά, και που είναι περιβεβλημένος με θεϊκή φύση,  ο οποίος  θα ακούσει  κάθε τι που λέχτηκε  ανάμεσα στους θνητούς, και ο οποίος θα μπορέσει  να δει κάθε τι που διαπράττεται.

Εχμ..για την ακρίβεια η μετάφραση δεν είναι δικιά μου..είναι έτοιμη..δεν πολυεμπιστεύομαι τις μεταφραστικές μου ικανότητες

 

 


 

 

k@Tie

[email protected]

11/04/2008, 21:19:15

Κοίτα σκέψη ο άνθρωπος...

k@Tie

[email protected]

11/04/2008, 21:20:17

Πρινσες και το παραπάνω...

LittlePrince2s

LittlePrince2s

12/04/2008, 03:16:20

Φύσει μέν εστίν άνθρωπος ζώον πολιτικόν
Αριστοτέλης

Νομίζω τα λόγια είναι περιττά...


Υπάρχουν 17 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Υπάρχουν διαθέσιμες 1 σελίδες απαντήσεων. Βρίσκεστε στην σελίδα Νο 1


Προσθήκη απάντησης

Για την προσθήκη απάντησης θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος και να έχετε συνδεθεί (login)

Χοιρινή τηγανιά

Χοιρινή τηγανιά με μουστάρδα και πιπεριές
Νόστιμη τηγανιά με χοιρινό κρέας και μουστάρδα για έξτρα γεύση


Μαθαίνοντας VHDL

Μαθαίνοντας VHDL
Βρήκα διάφορα βίντεο


Αργολίδα

Αργολίδα
Ο νομός Αργολίδας, είναι ο μικρότερος της Πελοποννήσου και έχει...


Νομός Καστοριάς

Νομός Καστοριάς
Η λίμνη της Καστοριάς, o ορεινός όγκος του Γράμμου με...


Σκόπελος

Σκόπελος
Η Σκόπελος είναι ένα όμορφο καταπράσινο νησί στις βόρειες Σποράδες....


Αίγινα

Αίγινα
Η Αίγινα βρίσκεται στο κέντρο του Σαρωνικού κόλπου και πρωτεύουσα...


κώδικας ιστοσελίδας

Στατικές και δυναμικές ιστοσελίδες
Λίγα λόγια γύρω από τα δύο βασικά είδη των ιστοσελίδων


ιστοσελίδα

Τι χρειάζεται για μια ιστοσελίδα;
Τρία είναι τα βασικά σημεία για να υπάρξει μια ιστοσελίδα στο ίντερνετ


Κάπνισμα

Κόβω το τσιγάρο
Με λένε Αναΐς, είμαι 20 χρονών, καπνίζω εδώ και 3...


Νετρινίτα η Ατίθαση

Νετρινίτα, ή....Νετρίνα η Ατίθαση :ΡΡ
Μια μεξικάνικη ιστορία, με την νετρινική μας πινελιά. Ο Χοσέ...


κάλπικη λίρα

η άλλη κάλπικη λίρα ...
Κάποτε, πριν δέκα συναπτά έτη, φοιτήτρια ούσα σε ένα από...


γυναικεία συζήτηση

Απόψεις γύρω από το θέμα της αποτρίχωσης
Προσωπικά θεωρώ μεγάλο έγκλημα τη χρήση ξυραφιού, αν και αναγνωρίζω...


Καστοριά

Καστοριά
Στην Καστοριά βρεθήκαμε για μια ημερήσια εκδρομή και φτάνοντας εκεί...


Παλαιά Επίδαυρος

Παλαιά Επίδαυρος
Η Παλαιά (ή Αρχαία, όπως συνηθίζεται να λέγεται) Επίδαυρός βρίσκεται...