Ψυχολογία και Μάρκετιγκ

Serious Humor » Θεραπεύοντας την άγνοια
[+] Προσθήκη νέου θέματος - Απάντηση σε αυτό το θέμα


nounoukos

nounoukos

30/04/2007, 16:31:20

ή "εκει που η ψυχολογια συνανταει το μαρκετιγκ"..

ή "οταν το μαρκετιγκ μπαινει σε ξενα εδαφη"..

εχει λιγο καιρο που μου εχει κινησει το ενδιαφερον η συγκεκριμενη διακλαδωση των δυο επιστημών και εχω κανει μια αρκετα εκτεταμενη ερευνα στο διαδυκτυο, μαζευοντας σκορπιες γνωσεις και συλλεγοντας πληροφοριες.

επειδη ο ενθουσιασμος ειναι κατι που με χαρακτηριζει ως ατομο, πολυ συχνα οταν με ενδιαφερει κατι το ψαχνω και μετα το παραταω στη μεση.. Αυτη τη φορα ελπιζω το συγκεκριμενο θεμα να με βοηθησει να βαλω σε σειρα καποιες σκεψεις και να μην αφησω στη μεση και αυτη την αναζητηση.. σιγουρα θα ηταν ενδιαφερον να συζητησουμε και καποια πραγματα, απο τη στιγμη που και καποιος αλλος θα βρει ενδιαφερουσες τις πληροφοριες.

ειναι σημαντικο να αναφερω οτι στο θεμα αυτο προκειται να δημοσιευσω αποτελεσματα μιας τελειως ερασιτεχνικης ερευνας και πληροφοριες που συνελλεξα απο το διαδικτυο και απο σελιδες που μπορει και να ειναι μη εγκυρες και αμφιβολες. το μονο κριτηριο ειναι το φιλτραρισμα που κανω με την κριση μου. αρα, σε καμμια περιπτωση δεν αποτελουν επαγγελματικες συμβουλες, ή γνωση που αποκομιθηκε απο καποιο σεμιναριο.

το παρων θεμα θα το χαρακτηριζα ως ενα προσωπικο σημειωματαριο και αντικειμενο συζητησης.

nounoukos

nounoukos

30/04/2007, 16:54:28

στα μεσα της δεκαετιας του 70, ο Richard Bandler μαζι με τον John Grinder ανεπτυξαν μια μεθοδο που ονομασαν Neuro-linguistic programming (NLP). Ελληνιστι, "νευρο-γλωσσικος προγραμματισμος".

αρχικα το ενελπι ειχε ως σκοπο την αυτο-βελτιωση του ατομου, γρηγορα ομως φανηκαν οι επεκτασεις που θα μπορουσε να εχει στην ιατρικη και την ψυχολογια.

η βασικη αρχη του ενελπι ηταν η πεποιθηση οτι ενα ατομο μπορει να αναπτυξει επιτυχημενες συμπεριφορες, παρατηρωντας και εφαρμοζοντας συνηθειες καποιων ανθρωπων που αποδυκνειονταν χρησιμες, και αποκλειοντας-αποφευγοντας τις αποτυχημενες συνηθειες καποιων αλλων. Η θετικη αλλαγη μπορουσε να ερθει οταν καποιος εφαρμοζε προσεκτικα τις συνηθειες και τις μεθοδους επιτυχημενων ατομων. αυτο αποκαλειται  modeling. επισης, υποστηριζει οτι ολοι οι ανθρωποι εχουν εμφυτες τις ικανοτητες που ειναι απαραιτητες για την επιτυχια. αυτο που χρειαζεται - ενδεχομενως - ειναι εξασκηση..

 

nounoukos

nounoukos

30/04/2007, 19:15:47

μια μικρη εισαγωγη στο NLP ηταν εκτος απο βαρετη, και αναγκαια. οι περισσοτερες μεθοδοι που χρησιμοποιει το συγχρονο μαρκετιγκ βασιζονται στις αρχες και τις διαπιστωσεις του.

λεω να αρχισω με τις "αγκυρες". μια βασικη εννοια ειναι η "αγκυρα". (anchor). σε παρα πολλες περιπτωσεις, υπαρχουν καποια πραγματα που μας θυμιζουν καποια αλλα. για παραδειγμα ενα αρωμα, ενας ηχος, ενας θορυβος. αν ακουσουμε ενα τραγουδι μπορει να θυμηθουμε τις διακοπες που καναμε σε ενα συγκεκριμενο μερος, ή απλα να θυμηθουμε ενα ατομο που συμπαθουμε ή οχι. ενας κροτος μπορει να μας βαλει αμεσως σε μια διαδικασια εκγρηγορσης. αυτο που συμβαινει δηλαδη σε ολες αυτες (και σε ακομα περισσοτερες περιπτωσεις) ειναι οτι κατι, μας οδηγει σε μια αναμνηση ή σε ενα συγκεκριμενο συναισθημα. ας επιμεινουμε λιγο στο αρωμα, ειναι ωραιο παραδειγμα. μυριζοντας τυχαια στο δρομο ενα γνωριμο αρωμα που φορουσε καποιος που περασε απο διπλα μας, το μυαλο μας αυτοματα αναγνωριζει τη μυρωδια και ανασυρει απο τη μνημη καποιο προσωπο του οποιου την αναμνηση εχουμε (ασυναισθητα καποια στιγμη στο παρελθον ) συνδεσει με τη συγκεκριμενη μυρωδια. μπορει να φορανε το ιδιο αρωμα χιλιαδες κοσμου, ομως εμεις θυμομαστε ενα συγκεκριμενο ατομο και οτι συναισθηματα μας εχει προκαλεσει, αναβιωνονται στη στιγμη, ουσιαστικα χωρις να το επιδιωξουμε. αν υποθεσουμε οτι τα συναισθηματα με τα οποια ειναι συνεδεμενο το ατομο ειναι καλα (ή και πολυ καλα) τοτε μαθηματικα συμπεραινουμε οτι ενα αρωμα, μας κανει να νιωθουμε ομορφα (μεσω καποιας διαδικασιας που δε μας ενδιαφερει, αν το ζητουμενο ειναι απλα να νιωσουμε ομορφα!!)

στο παραπανω παραδειγμα, το αρωμα λειτουργει ως αγκυρα για καποιο συγκεκριμενο συναισθημα. (π.χ. χαρα, ευχαριστηση). ηδη προκαλει ενδιαφερον η διαπιστωση οτι η διαθεση μας μπορει να αλλαξει απλα μυριζοντας ενα συγκεκριμενο αρωμα. αν αντιστρεψουμε την πιο πανω διαδικασια, τα πραγματα γινονται εξαιρετικα πιο ενδιαφεροντα.. τι θα γινοταν αν κατα βουληση μπορουσαμε να αλλαξουμε τον συναισθηματικο μας κοσμο; θα μπορουσαμε επιτηδες να χρησιμοποιησουμε μια αγκυρα για να φτασουμε σε μια επιθυμητη συναισθηματικη κατασταση; η απαντηση ειναι "σαφως ναι". το μονο που πρεπει να κανουμε ειναι να δημιουργησουμε μια αγκυρα, και να την "ριχνουμε" οποτε το επιθυμουμε.

οι καλοι πωλητες, ξερουν οτι πετυχαινουν ευκολοτερα μια πωληση οταν νοιωθουν αυτοπεποιθηση. ενα απο τα κυριοτερα μαθηματα σε ενα σεμιναριο πωλητων ειναι ακριβως αυτο. οι πωλητες που βασιζονται στις μεθοδους του NLP, εχουν δημιουργησειμια αγκυρα ως εξης: φερνουν στο μυαλο τους καποια στιγμη που αισθανοντουσαν τρομερη αυτοπεποιθηση, κανουν το συναισθημα οσο γινεται πιο εντονο και το συνδεουν με μια κινηση (π.χ. τριψιμο των δαχτυλων, τριψιμο του μηρου με το χερι ειναι τα πιο συνηθισμενα). με την εξασκηση και την επαναληψη, το μυαλο πραγματι συνδεει την αγκυρα με το συναισθημα και ειναι πια πολυ ευκολο να "φτιαξουν" την επιθυμητη ψυχικη κατασταση οποτε το θελησουν.

αυτη ειναι απλα μια μονο χρηση οπου η συγκεκριμενη διαδικασια μπορει να φανει χρησιμη. οι εφαρμογες ομως ειναι αμετρητες. μονο φαντασια χρειαζεται. η μεθοδος της αγκυρας εφαρμοζεται απο καποιους ακομα και για το κοψιμο του τσιγαρου (ροζμπαντ ). εκει, το συναισθημα που θελουμε ειναι η ανακουφιση που νοιωθουμε οταν θελουμε ενα τσιγαρο και πραγματι το αναβουμε. το καπνισμα μπορει να αντικατασταθει επαξια απο μια κινηση οπως ανεφερα παραπανω, απο μια σκεψη ή οτιδηποτε μπορουμε να φανταστουμε.

τα πραγματα ξεφευγουν πια οταν διαπιστωνουμε οτι μπορουμε να χρησιμοποιησουμε την μεθοδο αυτη για να φερουμε στην "επιθυμητη κατασταση" αλλα ατομα.. εκει πια μπαινουμε σε τεχνικες της ψυχολογιας, υπνωση κλπ.

anna

anna

30/04/2007, 19:16:17

Πολύ ενδιαφέρον βρίσκω το θέμα που θίγεις, νουνούκε. Αν και προς το παρόν δε γνωρίζω πολλά πράγματα γι'αυτό, δεν ξέρω κατά πόσο είναι εύκολο να μιμηθεί κάποιος επιτυχημένες συμπεριφορές και ακόμη αν και όταν αυτό γίνεται με εξάσκηση...μήπως αν αυτό εξαπλωνόταν υποθετικά, θα ήταν σα να παραβιάζεται μέρος της ελεύθερης έκφρασης του ανθρώπου κατά κάποιον τρόπο?

Η προώθηση πρότυπων συμπεριφορών δηλ. θα οδηγούσε στην εξαφάνιση των ήδη υπαρχουσών (μη πρότυπων, που μάλλον αποτελούν και την πλειοψηφία), σα "κλωνοποίηση" συμπεριφοράς μου ακούγεται κάπως, για να χρησιμοποιήσω καταχρηστικά τον όρο.

Επειδή όμως όπως είπα δε γνωρίζω πολλά, περιμένω εξελίξεις από την έρευνα, γιατί γράφοντας έτσι αυθόρμητα τις σκέψεις που μου έρχονται επί του θέματος, ίσως το αγγίζω πολύ επιδερμικά (τη στιγμή που υπάρχει ήδη εκτεταμένα η συγκεκριμένη διακλάδωση των δυο επιστημών), ίσως και να έχω παρανοήσει κάτι.

anna

anna

30/04/2007, 19:17:24

Εχμ...δεν είχα προλάβει να διαβάσω το προηγούμενο ποστ...

nounoukos

nounoukos

30/04/2007, 19:34:13

αννα απαντω στην χρησιμη παρατηρηση σου για να διαλευκανω καπως το τοπιο.

το πεδιο στο οποιο εφαρμοζεται κυριως το NLP ειναι η πωληση. ειτε αν αυτο αφορα τη διαφημιση, ειτε αν αφορα την κατα προσωπο πωληση.

η μιμηση συμπεριφορων θα μπορουσε πιο απλα να περιγραφει σαν μιμηση εφαρμοσμενων τεχνικων, που δειχνουν πραγματι να αποδιδουν τα μεγιστα. αρα προκειται για πειραματισμους και ερευνες μεσα απο τις οποιες προκυπτουν συμπερασματα. και ολα αυτα στην περιπτωση που αναλυω εχουν σαν αφετηρια την ψυχολογια και το ασυνειδητο. δεν εννοουσα καθολικη μιμηση της συμπεριφορας.

πραγματι θα μπορουσε να αποδειχτει καταστροφικο το NLP σε πολλες περιπτωσεις απο τη στιγμη που περασε σε λαθος χερια. και κατα περιπτωσεις οντως χρησιμοποιειται για μη ηθικα αποδεκτα πραγματα.

εγω θα αναφερθω στις τεχνικες πωλησης, διαφημισης, τις εφαρμογες του NLP στην μεταβολη της συναισθηματικης καταστασης των αλλων και ισως καποιο απο αυτα να θεωρειται αρκουντως ανηθικο. μην ξεχνας ομως, ή καλυτερα.. ηρθε η ωρα να διαπιστωσεις, κατα ποσο ήδη βομβαρδιζομαστε μεσω της διαφημισης και αγοραζουμε πραγματα που δεν χρειαζομαστε.

οι αγκυρες που περιγραφω πιο πανω, ειναι πια καθημερινοτητα στον χωρο της διαφημισης. καποιο τραγουδι ειναι συνυφασμενο με  καποια εταιρεια κινητης τηλεφωνιας. καποιο λογοτυπο ή σλογκαν ή ενα πολυ μικρο ηχητικο κομματι μπορει να μας θυμισει (και οχι μονο) ενα προιον.

αρα θα ηθελα να δειτε το θεμα αυτο οχι σαν ενα μαθημα του τυπου "πως να κανετε τους αλλους να αγορασουν αυτο που πουλατε", αλλα μεσω του να βρειτε εσεις τις εφαρμογες για να γινετε καλυτεροι (αλλωστε αυτος ηταν και ο αρχικος στοχος της μεθοδου) και ισως να διαπιστωσουμε ολοι μας το ποσο καποιοι μας φυτευουν πραγματα στη σκεψη μας χωρις να το αντιλαμβανομαστε. δυστυχως ή ευτυχως στην ελλαδα, υπαρχουν ακομα ελαχιστες εταιρειες που διδασκουν τετοιου τυπου σεμιναρια πωλησης. αυτο ομως απο την αλλη δινει γερο πατημα στους γνωριζοντες, γιατι εχουν να δουλεψουν σε παρθενο εδαφος.

anna

anna

30/04/2007, 19:51:19

[Παράθεση από : nounoukos]

αννα απαντω στην χρησιμη παρατηρηση σου για να διαλευκανω καπως το τοπιο.

το πεδιο στο οποιο εφαρμοζεται κυριως το NLP ειναι η πωληση. ειτε αν αυτο αφορα τη διαφημιση, ειτε αν αφορα την κατα προσωπο πωληση.

η μιμηση συμπεριφορων θα μπορουσε πιο απλα να περιγραφει σαν μιμηση εφαρμοσμενων τεχνικων, που δειχνουν πραγματι να αποδιδουν τα μεγιστα. αρα προκειται για πειραματισμους και ερευνες μεσα απο τις οποιες προκυπτουν συμπερασματα. και ολα αυτα στην περιπτωση που αναλυω εχουν σαν αφετηρια την ψυχολογια και το ασυνειδητο. δεν εννοουσα καθολικη μιμηση της συμπεριφορας.

 

 

Το κατάλαβα νουνούκε, διάβασα και το προηγούμενο ποστ με τις άγκυρες. Απλά, δεν ξέρω αν είναι τυχαίο, που έχω διαπιστώσει σε άτομα που εργάζονται στο χώρο, την εξάπλωση της τεχνικής της πώλησης και στις διαπροσωπικές τους σχέσεις κατά κάποιον τρόπο. 

Εν γνώσει μου, συνειρμικά το προχώρησα αρκετά, ξεφεύγοντας από το συγκεκριμένο θέμα. Πάντως έχεις δίκιο για όσα αναφέρεις, για τη δύναμη της διαφήμισης να κατευθύνει την κοινή γνώμη και για τη χρησιμότητα του να γνωρίζουμε κάτι παραπάνω επί του θέματος.

Αν δεν κάνω λάθος, παλιότερα είχε θιχτεί πάλι κάπου το θέμα, θα ψάξω λίγο μήπως το βρω, ίσως ν'αποδειχτεί χρήσιμο και στην τωρινή μας κουβέντα.

anna

anna

30/04/2007, 19:57:42

Κάτι βρήκα...εδώ 

anna

anna

30/04/2007, 21:17:32

Βρήκα ακόμη κάτι...

nounoukos

nounoukos

30/04/2007, 21:58:45

αννα, τα θεματα που βρηκες, το ενα ειναι πιο ενδιαφερον απο το αλλο! στο πρωτο εχω να παρατηρησω οτι εχει ακριβως ενα χρονο συμπληρωμενο απο το τελευταιο ποστ!!!

το δευτερο εχει πραγματικα ενδιαφερον για μενα, τωρα που μπορω να το δω με μια αλλη ματια. ο "χειρισμος αντιρρησεων" ειναι ενα θεμα στο οποιο εχω εκπαιδευτει μεσω καποιων σεμιναριων και επισης εχω ψαξει στο ιντερνετ. ενα απο τα θεματα για τα οποια εχω κρατησει σημειωσεις, ειναι και ο χειρισμος αντιρρησεων.
ευκαιρια να ποσταρω τις σημειωσεις και θα αναλυσω πιο κατω γιατι η τσαρμ εφυγε απο το μαγαζι βριζοντας και σε ποια σημεια συμφωνω και διαφωνω με το αρθρο του κυριου Στάμκου.

nounoukos

nounoukos

30/04/2007, 21:59:43

ΠΩΛΗΣΗ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ

- διαχειρηση μειονεκτηματων : μπορουμε να αντιμετωπισουμε αρνησεις όπως «είναι πολύ ακριβο» ή «δεν είναι τοσο λειτουργικο» μονο αν ξερουμε με ποιο προιον ο πελατης συγκρινει το δικο μας. Είναι απαραιτητο για να αντιμετωπισουμε τετοιες αντιρρισεις, να γνωριζουμε πολύ καλα το δικο μας προιον ώστε να αντιπαραθεσουμε τα πλεονεκτηματα απεναντι στον ανταγωνισμο.
Παραδειγμα : «Η εταιρεια DELL εχει ένα από τα καλυτερα δικτυα επισκευης. θα μπορουσατε να επιλεξετε έναν φθηνοτερο υπολογιστη, αλλα τι θα γινει όταν κατι θα παει στραβα;»

- καποιοι πωλητες για να τσεκαρουν αν μπορουν να προχωρησουν σε κλεισιμο μιας παραγγελιας, χρησιμοποιουν καποια προταση όπως οι παρακατω:
«πριν προχωρησουμε παρακατω…»
«πριν κλεισουμε την παραγγελια…»
«πριν …»
προσπαθωντας εμμεσα να περασουνε στο επομενο σταδιο, το οποιο είναι η χαρτουρα και το κλεισιμο της παραγγελιας.
Με αυτόν τον τροπο όμως, ακομα και ενας πελατης που είναι σχεδον ετοιμος να κλεισει, αντιλαμβανεται καποιο ειδος παγιδας και ενισχυει τις αμυνες του. Δεν αποκλειεται να κλεισει τελικα, όμως υπαρχουν πιο ακυνδινοι τροποι για να προχωρησουμε. Η προταση που ενδυκνειται είναι η εξης:
«Λοιπον Κυρια ταδε, δεν εχω άλλες ερωτησεις για εσας. πριν προχωρησουμε παρακατω εχετε καποια ερωτηση εσεις;» ενδεχομενως η προταση αυτή να πρεπει να τροποποιηθει για να ερθει στα μετρα μας, όμως είναι ένα προσχεδιο στο οποιο πρεπει να βασιστουμε.
Στο σημειο αυτό η κυρια ταδε μπορει να απαντησει με τον «εφιαλτη» του κάθε πωλητη.
«αφηστε με να το σκεφτω …», «χρειαζομαι λιγο χρονο να το σκεφτω»…
σε αυτην την απαντηση, μπορουμε να προσεγγισουμε τον πελατη με καποιους τροπους.
1) «φυσικα! Είναι μια σημαντικη αποφαση για εσας και χρειαζεστε χρονο για να αποφασισετε ποσο σημαντικη ειναι. Μπορουμε να κανονισουμε ένα ραντεβου στην επομενη εβδομαδα για να συζητησουμε πως μπορουμε να προχωρησουμε; (κλεινεται ένα ραντεβου)»
2) «ενταξει. Όμως πριν φυγετε, θα μπορουσατε να με βοηθησετε ; (είναι δυσκολη λεξη, όμως οι περισσοτεροι πελατες θα δεχτουν ή θα ρωτησουν πως.) πραγματικα θα ηθελα να μαθω τι ηταν αυτό που σας εμποδισε σημερα.». ετσι παιρνετε μια πολύ σημαντικη πληροφορια που μπορειτε να αξιοποιησετε άμεσα, ή αργοτερα σε τηλεφωνικη εποικοινωνια ή σε επομενο ραντεβου.
3) μπορει να καλεσει τον πελατη τηλεφωνικα όχι ο πωλητης, αλλα η εξυπηρετηση πελατων και να εξηγησει ότι αυτή είναι μια κανονικη διαδικασια που αφορά στον ελεγχο της ποιοτητας των πωλησεων. (αυτό θα κανει τον πελατη να αισθανθει σημαντικος) Στη συνεχεια ο συναδελφος από την εξυπηρετηση πελατων μπορει να ρωτησει την αποψη του πελατη για τις γνωσεις του πωλητη, για την εμφανιση του, για την εταιρεια γενικοτερα και να ρωτησει ποιο ηταν το προβλημα που τον εμποδισε να συμφωνησει στο κλεισιμο της παραγγελιας.

Η δυνατοτερη φορμουλα για την καλη εξηπηρετηση είναι να κανουμε τον πελατη να αισθανεται ομορφα και να του λυνουμε τα προβληματα.

nounoukos

nounoukos

30/04/2007, 22:21:02

φανταζομαι οτι ειδατε τις ομοιοτητες αναμεσα στις σημειωσεις μου και στο αρθρο του κυριου Σταμκου.
η γενικοτερη εικονα που πρεπει να εχουμε οταν αντιμετωπιζουμε μια αρνηση ειναι η εξης: φανταζομαστε τον συνομιλητη (και οχι απαραιτητα πελατη, μιας και αυτες ειναι μεθοδοι που μπορουμε να χρησιμοποιουμε στην καθημερινοτητα μας) απεναντι απο εμας και αναμεσα μας εναν τοιχο.
ο συνομιλητης μας εχει μια αντιρρηση και αρχιζει να σπρωχνει τον τοιχο προς το μερος μας. αν σπρωξουμε κι εμεις απο απεναντι, θα εχουμε μια οξεια αντιπαραθεση που δεν οδηγει πουθενα.

[Παράθεση από : charm_quark]Επι 15 λεπτα προσπαθουσε να με πεισει να το παρω! [.......]
Περιττο να σας πω πως εφυγα σχεδον συχτιριζοντας που μπηκα στο μαγαζι της! Βρε καλη μου δεν θα παρω! Οχι, θα χασεις, ειναι μοναδικη, ειναι φοβερη, σε κανει μια κουκλα (μα ειμαι και το ξερω! δεν με κανει το ρουχο)... Οχι αν δεν την παρεις θα εισαι χαλια στο γαμο! ΕΛΕΟΣ!

αυτο που θα κανει πιο ευκολα τα πραγματα για μας, ειναι το εξης: παμε απο την αλλη μερια του τοιχου, και σπρωχνουμε κι εμεις με δυναμη μαζι με τον αντιρρησια συνομιλητη μας!!
"συμφωνω μαζι σας, εχετε δικιο.. " και καποια στιγμη αργοτερα.. "τι θα γινει ομως οταν... " ή "εχετε σκεφτει ομως και το εξης..."

"ο τροπος που το θετετε, με εχει πεισει οτι εχετε δικιο.." "θα μπορουσε ομως να ειναι και λιγο διαφορετικα τα πραγματα. για σκεφτειτε..."
και μετα προχωρουμε και με καποιους πλαγιους τροπους προσπαθουμε να προτεινουμε λυσεις, ή ακομα και να πλασαρουμε μια διαφορετικη αποψη.
υπαρχουν και συγκεκριμενες τεχνικες για να προχωρησουμε και να "προτεινουμε" λυσεις, ατην ουσια δινοντας πραγματικες εντολες (ναι, εντολες, διαταγες) αλλα με αυτο θα ασχοληθω παρακατω.

nounoukos

nounoukos

02/05/2007, 23:49:08

Robert Cialdini : Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΑΠΟΔΩΣΗΣ

Όταν καποιος δεχτει ένα δωρο, αυτοματα νιωθει υποχρεωμενος να το ανταποδωσει.
Ετσι προσπαθουμε να ξεπληρωσουμε με καποιον τροπο ένα δωρο που καποιος μας εκανε.
ειναι ενδιαφερον το οτι συνηθως η ανταποδωση ειναι μεγαλυτερης αξιας απο το αρχικο δωρο.

εφαρμογες στην πωληση
Τα δωρα που μπορουμε να κανουμε ώστε να επωφεληθουμε από αυτή την αρχη, μπορει να είναι: Πληροφοριες. Εμπιστοσυνη. Συνεργασιμοτητα. Ακροαση. Συγκαταβαση. Ευθυμια και προσοχη. Όλα αυτά είναι πολυτιμα δωρα.
Ο χρονος είναι το πιο ακριβο δωρο, γιαυτο είναι καλο διακριτικα να αφηνουμε να εννοηθει ότι ο δικος μας χρονος είναι πολυτιμος.

στην καθημερινοτητα, μπορουμε να μαθουμε πως λειτουργει ο νομος αυτος μεσα απο την παρατηρηση.
το μονο που χρειαζεται ειναι να προσφερουμε απλοχερα την βοηθεια μας σε καποιον, χωρις να το ζητησει και φαινομενικα χωρις να ζητησουμε ανταποδωση.
απαραιτητο ειναι να κανουμε σαφες , αλλα
παρα πολυ διακριτικα οτι καναμε την "χαρη" αυτη επειδη μας ηταν ευχαριστο και επειδη επροκειτο να εξυπηρετησουμε το συγκεκριμενο ατομο (δηλωνοντας την συμπαθεια μας με αυτον τον τροπο).
δεν προκειται απαραιτητα για μια μεθοδο "κοροιδιας", ειναι κατι που συμβαινει καθημερινα στη ζωη μας. με λιγη παρατηρηση σε οσα ετσι κι αλλιως μας συμβαινουν, θα καταλαβουμε καλυτερα τον κοινωνικο αυτο μηχανισμο που λεγεται ανταποδωση.

ROSEBUD

ROSEBUD

03/05/2007, 00:20:33

Χμ...θα μου επιτρέψεις να πω εδώ ότι στην καθημερινή μας ζωή δεν είναι όλα απαραίτητα "δούναι και λαβείν",ούτε περιμένουμε πάντα ανταπόδωση στο καθετί...

charm_quark

charm_quark

03/05/2007, 00:32:39

[Παράθεση από : nounoukos] θα αναλυσω πιο κατω γιατι η τσαρμ εφυγε απο το μαγαζι βριζοντας

αληθεια... ποια απο ολες τις φορες που το εχω κανει ποσταρα;;;;και που ειναι αν επιτρεπετε;;;
Παντως το ολο θεμα καθησα και το διαβασα σημερα και το βρηκα ενδιαφερον, κυριως για να μαθω να αποφευγω πωλητες που γινονται τσιμπουρια με αυτη τη μεθοδο και κατ΄ επεκταση για να ελεγχω τα νευρα μου οταν συμβαινει αυτο!

ROSEBUD

ROSEBUD

03/05/2007, 01:25:54

[Παράθεση από : charm_quark]κυριως για να μαθω να αποφευγω πωλητες που γινονται τσιμπουρια με αυτη τη μεθοδο και κατ΄ επεκταση για να ελεγχω τα νευρα μου οταν συμβαινει αυτο!

Έχω την εντύπωση Τσαρμ ότι στην Ελλάδα ΘΕΛΟΥΜΕ να μας γίνονται τσιμπούρια!Αν πάμε σε ένα πολυκατάστημα ρούχων,μια και εκεί έγινε ό,τι έγινε στην περίπτωση τη δική σου,θα δούμε ότι δεν είναι ακριβώς self-service όπως είναι το ίδιο πολυκατάστημα του εξωτερικού αλλά μας ζαλίζουν συνεχώς οι πωλήτριες.Και πιστεύω ότι αυτό έχει την εξήγησή του στο ότι εδώ ακόμη ο κόσμος είναι συνηθισμένος στην προσωπική επαφή στις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις και βλέπει καχύποπτα το αχανές και απρόσωπο κατάστημα όπου θα πρέπει να ψάξει νούμερα,χρώματα κτλ... όλα μόνος του!... και συν τοις άλλοις δεν έχει την πολυτέλεια του παζαρέματος ίσως...Σιγά-σιγά βέβαια αυτό πάει να αλλάξει....
    Στο εξωτερικό από την άλλη έχουν γίνει ειδήμονες στην προσέλκυση πελατών μέσω του γραπτού λόγου(μέιλ ηλεκτρονικό ή πραγματικό)και πολλές φορές μάλιστα συνοδεύουν το ελκυστική και καλογραμμένη διαφήμιση με δωράκια τύπου κουπονιών ή δειγμάτων από το προς πώληση προϊόν...

ROSEBUD

ROSEBUD

03/05/2007, 01:43:15

Και να συμπληρώσω και κάτι ακόμη...ξέρω ότι λέω πολλά αλλά με έπιασε τώρα...
    Νουνούκε το θέμα σου-το πολύ ενδιαφέρον!-με άφησε λίγο έτσι και λίγο έτσι ...Είχα τη εντύπωση ότι μόνο οι δικηγόροι και οι ασφαλιστές μπορούν να κάνουν το άσπρο μαύρο!Οι δεύτεροι βέβαια είναι πωλητές και αυτοί με την ευρεία έννοια...Όμως παρ'όλο που γνώριζα ότι υπάρχει ολόκληρη σχολή/επιστήμη πίσω από το μάρκετιγκ,δεν φανταζόμουν ότι οι πωλητές βαδίζουν βήμα-βήμα και θεωρούν την συμπεριφορά ακόμη και του πιο καχύποπτου πελάτη προβλέψιμη!Έτσι ίσως να εξηγείται το γεγονός να βλέπω κάποιους κατά τα άλλα ντροπαλούς και χωρίς ιδιαίτερη ευφράδεια φίλους και γνωστούς,να είναι "μανούλες" σε θέσεις σχετικές με πωλήσεις...Τα πάντα μαθαίνονται τελικά...

anna

anna

03/05/2007, 02:11:52

[Παράθεση από : charm_quark]
αληθεια... ποια απο ολες τις φορες που το εχω κανει ποσταρα;;;;και που ειναι αν επιτρεπετε;;;


[QUOTE] Τσαρμ εγώ έδωσα το λινκ, αν δεις στην προηγούμενη σελίδα του τόπικ θα το βρεις

nounoukos

nounoukos

03/05/2007, 03:55:34

χαιρομαι που βρισκετε κι εσεις ενδιαφεροντα ολα αυτα.
Ροζυ, η ανταποδωση ειναι ενα απο τα πραγματα που εχω δοκιμασει και πειραματιστει μερικες φορες στη δουλεια μου.
κατεληξα στο συμπερασμα οτι πραγματι, μπορει κανεις να θεσει σκοπιμα σε λειτουργεια τον μηχανισμο της ανταποδωσης.
ισχυει, δουλευει!!
στην καθημερινοτητα, αν το παρατηρησετε, η ανταποδωση (ως αισθηση αλλα και ως πραξη) συμβαινει, υφισταται, και μαλιστα με τροπο πολυ πιο ισχυρο επειδη ακριβως γινεται εντελως φυσυκαι και ασυναισθητα.
συμφωνω στο οτι δεν λειτουργουμε σχεδον ποτε με την λογικη δουναι και λαβειν. σιγουρα για οτι κανουμε, δεν περιμενουμε ανταποδωση, ομως αν οντως κανουμε κατι, η αισθηση της ανταποδωσης δημιουργειται στο αλλο ατομο.
εμεις δεν εχουμε καμια απαιτηση αλλα ο αλλος με το ζορι πολλες φορες θελει να ξεπληρωσει, και οχι απαραιτητα με χρηματα, αλλα με κατι που αυτος με τη σειρα του μπορει να κανει για μας. το συναισθημα μπορει πολλες φορες να μενει ανεκπληρωτο, μπορει αν ο αλλος δεν μας ξερει καλα να διστασει να ανταποδωσει. την επομενη φορα που θα συναντηθουμε, το συναισθημα θα ειναι ακομη εκει. θα νοιωθει ακομη κατα καποιο τροπο "υποχρεωμενος" απεναντι μας (λιγο ή πολυ, δεν εχει σημασια) και υποσυνειδητα θα ψαχνει ευκαιρια.
τωρα, αυτο επαγγελματικα ειναι πολυ αξιοποιησιμο, αν με καταλαβαινετε. σε συνδυασμο μαλιστα με αλλες πολυ απλες τεχνικες "προτασης" (απο το "προτεινω","suggestion" που μπορει να μεταφραστει και ως "υποδειξη") οδηγει σε πωληση πολυ ευκολα.
εγω απλα λεω, εχετε το στο πισω μερος του μυαλου σας, και αφηστε την παρατηρητικοτητα να κανει την δουλεια της.

nounoukos

nounoukos

03/05/2007, 04:08:52

θελω να σχολιασω και τη λεξη "τσιμπουρια" που ειπωθηκε, και κολλαει και με τα λεγομενα της τσαρμ κατα καποιο τροπο.
καταλαβαινω οτι σας ερχονται στο μυαλο καποιοι κακοι πωλητες διαβαζοντας ολα αυτα, καποιοι πωλητες που για να πουλησουν κανουν τα παντα.
πολυ καλα κανετε και θυμαστε τετοια γεγονοτα, ομως τα ατομα αυτα δεν εχουν καμια σχεση με τις τεχνικες που περιγραφω εδω. αν ποτε ειχατε πραγματι μια επαφη με καποιον εκπαιδευμενο πωλητη (οχι απαραιτητα σε αυτες τις τεχνικες, αλλα γενικοτερα στην εξυπηρετηση πελατων) θα πρεπει για να βρειτε ποιος ειναι, να ανασυρετε απο τη μνημη σας καποια φορα που πηγατε σε ενα μαγαζι, εξυπηρετηθηκατε με χαμογελο, ολες σας οι αποριες και τα προβληματα λυθηκαν με πραγματικη προθυμια απο τον πωλητη και στο τελος κανατε μια αγορα για την οποια ακομη και τωρα ειστε ευχαριστημενες και τη θυμαστε με χαμογελο! αυτο ειναι το νοημα και ο σκοπος της πωλησης οπως την εννοω εγω, δεν προκειται καθολου για κοροιδια (ή και αν προκειται λογω του οτι το προιον τελικα μπορει να μην ικανοποιει πραγματικα τις απαιτησεις του πελατη, και με λιγο παραμυθιασμα το αγορασε, δεν με ενδιαφερει τοσο, καθως ο κυριος σκοπος ειναι να γινει μια αγορα για την οποια ο πελατης να ειναι ευχαριστημενος τελικα), αντιθετως ειναι η καλυτερη μεθοδος πωλησης γιατι ο πελατης θα ξαναγυρισει και θα επαναλαβει την αγορα. και τελικα ειναι ολοι ευχαριστημενοι!!
σας εχει συμβει ποτε;

nounoukos

nounoukos

03/05/2007, 04:14:16

[Παράθεση από : ROSEBUD]
    Στο εξωτερικό από την άλλη έχουν γίνει ειδήμονες
στην προσέλκυση πελατών μέσω του γραπτού λόγου(μέιλ ηλεκτρονικό ή
πραγματικό)και πολλές φορές μάλιστα συνοδεύουν το ελκυστική και
καλογραμμένη διαφήμιση με δωράκια τύπου κουπονιών ή δειγμάτων από το
προς πώληση προϊόν...


ακριβως αυτο με τα δωρακια, αποσκοπει στο να κινηθουν τα γραναζια του μηχανισμου της ανταποδωσης!
η προσεγγιση πελατων μεσω μεηλ ειναι και ενας τροπος για να αυξηθει η επισκεψιμοτητα. στατιστικα (και πραγματικα) αν μπει περισσοτερος κοσμος στο μαγαζι σου, θα κανεις και περισσοτερες πωλησεις.

nounoukos

nounoukos

03/05/2007, 04:24:42

[Παράθεση από : ROSEBUD] θεωρούν την συμπεριφορά ακόμη και του πιο καχύποπτου πελάτη
προβλέψιμη!


σε δυο λεξεις θα σταθω.
"καχυποπτος". ο χρονος που απαιτειται για να παρει το μυαλο μας μια αποφαση ειναι μινιμουμ 3 δευτερολεπτα. ασυνειδητα μεσα στα 3 πρωτα δευτερολεπτα που πρωτοβλεπουμε καποιον, εχουμε ηδη σχηματισει μια εντυπωση, καλη ή κακη. με λιγα λογια, τα 3 πρωτα δευτερολεπτα της επαφης του πελατη με τον πωλητη ειναι ιδιαιτερα καθοριστικα. ( και δεν μιλαω μονο για την πωληση, εγω βρισκω τις πληροφοριες αυτες αμεσα εφαρμοσιμες και στην απλη γνωριμια με εναν φιλο ενος φιλου...)
το πρωτο βημα ειναι να γινει μια υποδοχη με χαμογελο, χειραψια και συσταση. κατα τη διαρκεια της πωλησης περαιτερω, ο πωλητης πρεπει να λυνει καθε απορια και να βρισκει λυση για καθε προβλημα του πελατη.
αρα "καχυποπτος πελατης" στην ουσια δεν υπαρχει αν τον χειριστουμε σωστα.

"προβλεψιμη" ....
πιστεψε με, σε πολλες περιπτωσεις η συμπεριφορα του πελατη μπορει εκτος απο προβλεψιμη να ειναι και καθοδηγουμενη! (θυμισου τον νομο της ανταποδωσης, σαν ενα μικρο παραδειγμα.. )

charm_quark

charm_quark

03/05/2007, 09:40:25

[Παράθεση από : nounoukos] ο πελατης να ειναι ευχαριστημενος τελικα), αντιθετως ειναι η καλυτερη μεθοδος πωλησης γιατι ο πελατης θα ξαναγυρισει και θα επαναλαβει την αγορα. και τελικα ειναι ολοι ευχαριστημενοι!!
σας εχει συμβει ποτε;

Χωρις να θελω να βγω εκτος θεματος, μαλλον ετσι επελεξα συνεργειο για το αυτοκινητο μου! Υπαρχουν δυο αντιπροσωπειες στην Πατρα. Η μια διπλα στο σπιτι μου και η αλλη απο την αλλη μερια της πολης. Αρχικα πηγαινα στην πρωτη ομως ενω ηταν ευγενικοτατοι ανθρωποι για καποιον λογο δεν τους πηγαινα. οι προσπαθειες τους ηταν ματαιες. Τηλεφωνα μετα απο 1-2 μερες για να βεβαιωθουν οτι ολα ειναι καλα, οτι εμεινα ευχαριστημενη. Μου την εδινε ομως που εσκαγα μυτη και με κοιτουσαν σαν alien ("ουουουου γυναικα σε συνεργειο", δεν με ρωτησαν ποτε αν θελω καφε, και γενικα ηταν λιγο κρυοι. Τελικα πηγα και δοκιμασα τον αλλο μαστορη. Ποιο.... "ελληνικη" συμπεριφορα να το πω; μπορουσα να τριγυρναω στο συνεργειο χωρις να με κοιτανε σαν τη μυγα μεσα στο γαλα. Επιανα συζητηση με το μηχανικο που καθε φορα αναλαμβανε το αυτοκινητο μου, με κερνουσαν καφε και την τελευταια φορα που το service και τα ανταλλακτικα εφτασαν αστρονομικα ποσα για την τσεπη μου, μου εκαναν μια διολου ευκαταφρονητη εκπτωση. Επισης παρατηρω πως οσο πιο "μονιμος" πελατης εισαι, τοσο καλυτερη συμπεριφορα υπαρχει. Το παιχνιδι λοιπον χανεται οταν θεωρεις τον αλλο "δεμενο γαιδαρο"... οπως και με τις σχεσεις δηλαδη. 

nounoukos

nounoukos

03/05/2007, 12:37:25

[Παράθεση από : charm_quark] Τηλεφωνα μετα απο 1-2 μερες για να βεβαιωθουν οτι ολα ειναι καλα, οτι εμεινα ευχαριστημενη.  

η διαδικασια αυτη λεγεται follow up. για να ακολουθει τετοιες μεθοδους το συνεργειο, σημαινει οτι υπαρχει καποιο σχεδιο και καποια οργανωση.

εσενα δε σου αρεσε το οτι δε σου κανανε καφε, ή ολη η ιστορια με τις ευγένειες και τα τηλεφωνα μετα κλπ;

ROSEBUD

ROSEBUD

03/05/2007, 13:34:52

Ίσα-ίσα Τσαρμ κατά την ελληνική νοοτροπία δεν μπορούν να διανοηθούν τα μαστόρια γυναίκα σε συνεργείο.Λες και όταν μπαίνεις είναι σαν να σου λένε "άντε κοπέλα μου πάνε να κάνεις κανένα κεφτεδάκι,τι δουλειά έχεις εδώ?"
   Αλλά μήπως βγήκαμε εκτός πάλι?

nounoukos

nounoukos

03/05/2007, 14:13:34

A, μην σε νοιαζει ροζι, ξεσαλωστε οσο θελετε! εχω τον πληρη ελεγχο του θεματος.. θα σας επαναφερω στην ταξη οταν χρειαστει!

charm_quark

charm_quark

03/05/2007, 14:34:28

[Παράθεση από : nounoukos]εσενα δε σου αρεσε το οτι δε σου κανανε καφε, ή ολη η ιστορια με τις ευγένειες και τα τηλεφωνα μετα κλπ;


Ενταξει ο καφες ειναι τροπος του λεγειν... τα τηλεφωνα μου εκαναν πολυ υποκριτικα... Ο τροπος τους ηταν λες και ηξεραν τι συμβαινει στο αυτοκινητο μου πριν καν τους πω. πηγαινα το επαιρναν και μονο που δεν με εδιωχναν πριν καν τους πω τι να προσεξουν. Στην αλλη περιπτωση rosy δεν ειναι ετσι. Και οταν λεω ελληνικο στυλακι εννοω την αμεσοτητα. Και βεβαιως και τα δυο συνεργεια κανουν πολυ καλη δουλεια στους πελατες τους αλλα σε αυτο που επελεξα δεν μου συμπεριφερονται σαν ασχετη και ικανοποιουν την περιεργεια μου αφηνοντας με να παρακολουθω το τι κανουν και εξηγοντας μου ταυτοχρονα χωρις ειρωνικα σχολια/φατσες κτλ.

nounoukos

nounoukos

06/05/2007, 00:13:19

Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ (και αλλες ενδιαφερουσες πληροφοριες)

-η σειρα λεκτικης τοποθετησης
όταν ανθρωποι από διαφορετικα κοινωνικα στρωματα συναντωνται, ο ισχυροτερος (σημαντικοτερος κοινωνικα) από αυτους, συνηθως είναι αυτος που μιλαει περισσοτερο.
Μελετες εχουν παρατηρησει ότι όταν μια ομαδα ανθρωπων συνανταται (ή συζηταει) για πρωτη φορα, η σειρα με την οποια θα παρουν τον λογο μπορει να μας δωσει μια πολύ καλη εικονα του ποιος θα επικρατησει της συζητησης ή της δραστηριοτητας αργοτερα.
Ο πρωτος που παιρνει τον λογο και λεει την γνωμη του, συνηθως αναλαμβανει την αρχηγια, ενώ αυτος που μιλαει τελευταιος συνηθως καταληγει με το να εκτελει εντολες.
-η φωνη
τα χαρακτηριστικα της φωνης είναι ενας καλος οδηγος για την διακριση του επικρατουντος και του υποτασσομενου.
Ο βαρυς τονος της φωνης για παραδειγμα δειχνει έναν ανθρωπο που επιβαλλεται, ενώ ενας ψιλος τονος δειχνει ατομο με τασεις υποταγης.
-η επιδραση της φωνης
ο τονος της φωνης είναι ένα σημαντικο εργαλειο στο NLP.
Μπορουμε πολύ ευκολα να μετατρεψουμε μια ερωτηση σε «διαταγη», απλα αρχιζοντας την προταση με ψηλο τονο φωνης και καταληγοντας σταδιακα σε χαμηλο τονο φωνης.
-το αγγιγμα
αν παρατηρησουμε τη συμπεριφορα των μελων μιας εταιρειας, θα δουμε ότι συχνα οι συναδελφοι που βρισκονται στην ιδια βαθμιδα αξιωματος, χτυπουν ο ενας την πλατη του αλλου, αγγιζουν τον αγγωνα, και γενικα αγγιζονται και αυτό είναι αμοιβαιο.
(Το αγγιγμα συνεπως μπορει να δημιουργησει αντιστροφα την αισθηση της ισοτητας, της φιλικοτητας. Σ.τ.μ. )
---ΤΙ σημαινουν όλα αυτά;
Αρχικα πρεπει να τονιστει η διαφορετικοτητα του κάθε χαρακτηρα. Γιαυτο είναι πολύ σημαντικο να εκτιμουμε τον κάθε χαρακτηρα.
Οι παρακατω βασικοι κανονες του NLP μπορει να φανουν πολύ χρηστικοι και εφαρμοσιμοι.
   1)να φαινεστε πειθηνιοι (submissive= υπακουος, πειθηνιος, ενδοτικος. Μια πιο προσεγμενη προσεγγιση στο submissive οσο αφορα την χρηση του εδω, πιστευω ότι είναι το «ευαλλωτος, ευπαθης»). Για παραδειγμα, χρειαζεστε βοηθεια. Χρησιμοποιειστε μια ερωτηση με ανοδικο τονο φωνης (όπως κανουν τα παιδια) και μετα καντε μια άλλη προταση-ερωτηση αλλα με καθοδικο τονο φωνης αυτή τη φορα (κατι το οποιο καθοριζει μια «εντολη- διαταγη»).
«θα μπορουσατε να με βοηθησετε;» (ανοδικος τονος φωνης)
«μου δινετε σας παρακαλω εκεινο το βιβλιο από εκεινο το ραφι;»(καθοδικος τονος φωνης)
2) αν βρισκεστε σε μια κατασταση οπου θα πρεπει ευγενικα να δηλωσετε την κυριαρχια σας, μιληστε πρωτος και χρησημοποιειστε καθαρες προτασεις.
3)αν αυτό που θελετε είναι να κανετε έναν καινουριο φιλο, είναι σημαντικο εκτος από το ότι πρεπει να τονισετε τα καλα στοιχεια σας, να ενθαρρυνετε τον συνομιλητη σας να σας προσεγγισει. Μια καλη τεχνικη για να το πετυχετε αυτό είναι να ριχνετε συντομες ματιες στον συνομιλητη σας (μην κοιταζετε εντονα) και μια δευτερη και η πιο αποτελεσματικη είναι το χαμογελο!!

nounoukos

nounoukos

09/05/2007, 11:14:08

λοιπον!  ψαξε - ψαξε, βρηκα στο περιπου τον τροπο που δουλευουν οι αστρολογοι. θα με βοηθησετε να δοκιμασω τις καινουριες μου γνωσεις, κανοντας σας το αστρολογικο σας προφιλ?

κανονικα χρειαζεται να μου πειτε την ημερομηνια γεννησης και την ωρα, και να μου περιγραψετε λεπτομερως ενα προσωπικο σας αντικειμενο.

νομιζω οτι μπορω ομως και χωρις την ημερομηνια, θα προσπαθησω να ειμαι πιο ακριβης στις περιγραφες μου για τον χαρακτηρα σας.

τι λετε? θα δοκιμασετε? οποια-ος θελει, ας στειλει την περιγραφη (οσο πιο λεπτομερη γινεται παρακαλω) ενος προσωπικου αντικειμενου, κι εγω το βραδακι θα κατσω και θα προσπαθησω να φτιαξω το προφιλ.

nounoukos

nounoukos

09/05/2007, 11:17:29

[Παράθεση από : nounoukos]οποια-ος θελει, ας στειλει την περιγραφη (οσο πιο λεπτομερη γινεται παρακαλω) ενος προσωπικου αντικειμενου,

σε π.μ. εννοειται, ή στο η-μεηλ μου.. και το προφιλ θα το στειλω με τον ιδιο τροπο, χωρις να το δουν οι υπολοιποι.

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

09/05/2007, 11:25:45

[Παράθεση από : nounoukos]

λοιπον!  ψαξε - ψαξε, βρηκα στο περιπου τον τροπο που δουλευουν οι αστρολογοι. θα με βοηθησετε να δοκιμασω τις καινουριες μου γνωσεις, κανοντας σας το αστρολογικο σας προφιλ?

κανονικα χρειαζεται να μου πειτε την ημερομηνια γεννησης και την ωρα, και να μου περιγραψετε λεπτομερως ενα προσωπικο σας αντικειμενο.

νομιζω οτι μπορω ομως και χωρις την ημερομηνια, θα προσπαθησω να ειμαι πιο ακριβης στις περιγραφες μου για τον χαρακτηρα σας.

τι λετε? θα δοκιμασετε? οποια-ος θελει, ας στειλει την περιγραφη (οσο πιο λεπτομερη γινεται παρακαλω) ενος προσωπικου αντικειμενου, κι εγω το βραδακι θα κατσω και θα προσπαθησω να φτιαξω το προφιλ.

σόρι κιόλας,το δικό μας προφίλ θα κάνεις ή του αντικειμένου μας?

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

09/05/2007, 11:27:51

[Παράθεση από : ROSEBUD]Ίσα-ίσα Τσαρμ κατά την ελληνική νοοτροπία δεν μπορούν να διανοηθούν τα μαστόρια γυναίκα σε συνεργείο.Λες και όταν μπαίνεις είναι σαν να σου λένε "άντε κοπέλα μου πάνε να κάνεις κανένα κεφτεδάκι,τι δουλειά έχεις εδώ?"
   Αλλά μήπως βγήκαμε εκτός πάλι?

εγώ πάντως παιδιά σε όσα συνεργεία έχω πάει,δεν έχω παράπονο.κ μ αφήνουν να τριγυρνάω,και απαντανε στις ερωτήσεις μου, και έκπτωση μου κάνουν και με βάζουν να καθήσω πριν μου πούνε πόσο πάει το μαλλί

 

nounoukos

nounoukos

09/05/2007, 11:47:10

[Παράθεση από : Doureios-Ipnos] σόρι κιόλας,το δικό μας προφίλ θα κάνεις ή του αντικειμένου μας?

 σε προκαλω! χαρη σας κανω που δε ζηταω και ημερομηνιες..

αν πανε ολα καλα, δε θα πιστευεις στα ματια σου..

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

09/05/2007, 11:57:39

α,και ξέχασα!!!

αυτό που σκέφτηκα μόλις έιδα το ποστ,ήταν ότι είναι πλάγια μέθοδος να μάεθεις ηλικία

εγώ θέλω προφίλ,αλλά βαριέμαι να περιγράψω αντικείμενο!!!!

να στειλω ημερομηνίες κτλ?

nounoukos

nounoukos

09/05/2007, 12:00:59

καλα, δε μου λες δουρεια, πως γινεται παντα να εισαι ειδικη περιπτωση!!!  

αντε καλα, στειλε ημερομηνιες και αν ξερεις και ωρα.

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

09/05/2007, 12:02:41

έλα ντε?

οκκκκκκκκκ

charm_quark

charm_quark

10/05/2007, 00:52:11

Η ερευνα απαιτει τα παντα Δουρεια... γι'αυτο και εγω εστειλα ολα τα απορρητα δεδομενα μου... χεχε... nounouke... σε δαγκωσα αν τα μαρτυρησεις...

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

10/05/2007, 01:07:24

απιστευτο!!!!!!!!!!!!!

nounoukos

nounoukos

10/05/2007, 01:13:41

[Παράθεση από : Doureios-Ipnos]


απιστευτο!!!!!!!!!!!!!


το επομενο βημα μετα την αναγνωση του προφιλ σας θα πρεπει να ειναι η βαθμολογια του κατα ποσο νομιζετε οτι σας αντιπροσωπευει. η κλιμακα ειναι 0 (μηδεν, καθολου, μουφα, τιποτα λεμε) εως 10 (μπραβο, αξιος, δεν το πιστευω, πως το εκανες αυτο και τετοια)

charm_quark

charm_quark

10/05/2007, 11:39:12

Συμφωνα λοιπον με τους γρηγορους υπολογισμους μου...
nounouke

αριστευσατε.... (9-)/10

Συγχαρητηρια... με αφησατε αναυδη!

ROSEBUD

ROSEBUD

10/05/2007, 13:38:23

και μένα το ίδιο μου βγήκε,9/10.Λέγε βρε,τι πρόγραμμα έβαλες??

nounoukos

nounoukos

10/05/2007, 15:36:16

πολυ χαιρομαι κοριτσια που εντυπωσιαστηκατε! θα μου επιτρεψετε να περιμενω μεχρι το βραδυ, μηπως βρεθει καποιος-α ακομη εθελοντης.

nounoukos

nounoukos

10/05/2007, 23:46:37

ΠΕΡΙ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑΣ

Το φαινομενο Forer.

Αποκαλειται επισης «φαινομενο Barnum». Είναι η παρατηρηση ότι τα ατομα δινουν υψηλη βαθμολογια στην ακριβεια της περιγραφης της προσωπικοτητας τους, που υποτιθεται ότι είναι φτιαγμενη ειδικα για αυτους, αλλα είναι στην πραγματικοτητα ασαφής και αρκετα γενική για να ισχυσει για ένα ευρύ φασμα ανθρωπων. Το φαινομενο Forer μπορει να παρεχει μια εξηγηση για τη διαδεδομενη αποδοχη μερικων «ψευδοεπιστημών» όπως η αστρολογια και η αφηγηση της τυχης και του μελλοντος, τη χειρομαντεια , καθως επισης και για πολλους τυπους «τεστ προσωπικοτητας».
Το 1948, ο ψυχολογος Bertram R. Forer εδωσε στους μαθητες του να συμπληρωσουν ένα τεστ προσωπικοτητας, και στη συνεχεια τους εδωσε μια ανάλυση προσωπικότητας που υποτιθεται ότι βασιζοταν στα αποτελεσματα των τεστ. Τους εβαλε στη συνεχεια να βαθμολογησουν τις αναλυσεις προσωπικοτητας από το 0 (χαμηλη βαθμολογια) μεχρι το 5 (αριστα), για το κατά ποσο τους ταιριαζανε. Ο μεσος ορος των βαθμολογιων ηταν 4,26. Τοτε, αποκαλυψε ότι σε ολους ειχε δοθει η ιδια αναλυση..

«Έχετε μια ανάγκη οι άλλοι άνθρωποι να σας θαυμάζουν και να σας συμπαθούν
αλλά παρ' ολ' αυτά έχετε την τάση να είστε επικριτικός με τον εαυτό σας. Αν και
έχετε κάποιες αδυναμίες στην προσωπικότητά σας, γενικά μπορείτε να τις αντισταθμίζετε. Έχετε σημαντικές ικανότητες τις οποίες δεν έχετε χρησιμοποιήσει
προς όφελος σας. Πειθαρχημένος και με αυτο-έλεγχο εξωτερικά, εσωτερικά όμως έχετε την τάση ν' ανησυχείτε και να είστε ανασφαλής. Κατά καιρούς έχετε σοβαρές αμφιβολίες για το αν έχετε πάρει τις σωστές αποφάσεις ή αν έχετε κάνει το σωστό πράγμα. Προτιμάτε να έχετε μια κάποια αλλαγή και ποικιλία και δυσανασχετείτε όταν περιορίζεστε από φραγμούς και αμφιβολίες. Καμαρώνετε γιατί είστε σκεπτόμενο άτομο και δεν δέχεστε τα λεγόμενα των άλλων χωρίς ικανοποιητικές αποδείξεις. Έχετε όμως καταλάβει ότι δεν είναι συνετό να είστε πολύ ειλικρινής όταν αποκαλύπτετε τον εαυτό σας σε άλλους. Κάποιες στιγμές είστε εξωστρεφής, καταδεκτικός, κοινωνικός, ενώ κάποιες άλλες είστε εσωστρεφής, επιφυλακτικός και μαζεμένος.»

Ο Forer ειχε αντιγραψει αυτή την αναλυση από την στηλη αστρολογιας καποιας εφημεριδας. Πολλα ομοια τεστ που εχουν γινει από τοτε σε διαφορες χωρες και ηπειρους, δινουν ακομη και σημερα τον ιδιο περιπου μεσο ορο επιτυχιας.. 4.26!
Το γεγονος είναι ότι τεινουμε να θυμομαστε μονο τα καλα και τα πετυχημενα πραγματα όταν καποιος κανει προβλεψεις για εμας και ξεχναμε τα αποτυχημενα. Ετσι μας δημιουργειται παντα η εντυπωση ότι αυτος που εγραψε το ωροσκοπιο μας ή αυτος που μας διαβαζει το χερι, εχει καποιες ιδιαιτερες ικανοτητες…

charm_quark

charm_quark

11/05/2007, 00:00:55

nounoukos

nounoukos

11/05/2007, 00:18:43

κανονικα θα επρεπε να σας ζητησω συγγνωμη επειδη κατα καποιο τροπο σας χρησιμοποιησα.. ομως αν το δουμε απο μια αλλη οπτικη γωνια, θα μπορουσα να σας ρωτησω πως αισθανεστε που πηρατε μερος σε ενα μικρο τεστ που ειχε ως σκοπο την επιβεβαιωση καποιων επιστημονικων παρατηρησεων, και μαλιστα παρουσιασατε αποτελεσματα πανω απο το μεσο ορο! οι βαθμολογιες ηταν
9.5/10 , 8.75/10 , 9.5/10
δηλαδη πανω απο 4.5/5.


μπερδευτηκα μονος μου.. να πω συγγνωμη ή συγχαρητηρια τελικα??

nounoukos

nounoukos

25/05/2007, 17:49:00

λεω να "χοντρυνω" λιγο το παιχνιδι, περιγραφοντας καποιες τεχνικες που σαφως δουλευονται στο μαρκετιγκ και στις κατα προσωπο πωλησεις, αλλα μπορει να θεωρηθουν απο ελαφρως ανηθικες εως ηθικα κολασιμες!

καθε αντιρρηση μπορει να συζητηθει.

εχω ορεξη για γραψιμο σημερα, οποτε αν εχετε ορεξη για διαβασμα, follow me!

ο αρχικος στοχος ειναι να γινουμε συμπαθης σε καποιο ατομο, ειτε προκειται για διαπροσωπικη σχεση, ειτε για οποιοδηποτε επαγγελματικο λογο (πωληση, συνεντευξη για δουλεια κλπ)

ειπαμε οτι η πρωτη επαφη σε μια γνωριμια ειναι πολυ σημαντικη για τη γνωμη που θα σχηματισει ο αλλος για εμας. αφου λοιπον καταφερουμε να σχηματισουμε μια αποψη στον αλλο του τυπου "καλος φαινεται μωρε", μπορουμε να προχωρησουμε στην μεταβολη της γνωμης απο το "καλος ειναι" στο "πολυ συμπαθητικος τυπος!", να πετυχουμε δηλαδη μια συσχετιση, και μια σχεση εμπιστοσυνης.

κατι που εμαθα και δε σας κρυβω οτι το εφαρμοσα στις επαγγελματικες γνωριμιες μου (λογω της δουλειας μου συναναστρεφομαι καθημερινα με αρκετα προσωπα) ειναι η μεθοδος που ονομαζεται "mirroring". καθρεφτισμος, αντικατοπρισμος, ή απλα μαιμουδισμα οπως μου αρεσει να το λεω. τα αποτελεσματα ειναι πληρως ικανοποιητικα.

το δευτερο σταδιο μετα την γνωριμια (συσταση, χειραψια κλπ) ειναι η συζητηση. μερικες φορες, και μονο το να ακους τον αλλο να μιλαει, δειχνοντας συγκαταβαση και καταννοηση (οχι απαραιτητα υποκρινομενη) ειναι αρκετο για να φανεις συμπαθητικος στο τελος. ενισχυοντας την αρχη αυτη, και μη ξεχνωντας ποσο σημαντικο ειναι να αφηνουμε τον συνομιλητη να μιλαει χωρις να διακοπτουμε τη σκεψη του προβαινοντας σε βιαστικα συμπερασματα και αντιρρησεις, κατα το διαστημα που ο αλλος μιλαει σε εμας, προσπαθουμε να αντικατοπτρισουμε καποιες απο τις κινησεις του, εντελως φυσικα, χωρις υπερβολες και χωρις να φανει σκοπιμο. ειναι πολυ ευκολο να παρουμε για λιγο τη σταση των χεριων που εχει ο συνομιλητης μας, π.χ. να βαλουμε κι εμεις το ενα χερι στη μεση (καθρεφτιζοντας το δεξι με το αριστερο) ή να ξυσουμε κι εμεις λιγο το κεφαλι μας, να χρησιμοποιησουμε καποιες εμφανεις κινησεις των χεριων οπως οταν μας δειχνει κατι (ισως ξαναρωτωντας αυτο που μας εχει πει ταυτοχρονα για να δικαιολογησουμε την κινηση και να δειξουμε οτι παρακολουθουμε τη σκεψη του)

προχωροντας ακομη περισσοτερο, μη σας φανει υπερβολικο αν σας πω οτι μπορουμε να μιμηθουμε ακομα και την σταση του σωματος, (ελαφρυ καμπουριασμα, πεσμενοι ωμοι ή ορθωμενο αναστημα παραδειγματος χαριν) και ακομη και τον ρυθμο της αναπνοης, κατι που οντως μπορει να ειναι λιγο τραβηγμενο.

αν το μαιμουδισμα πιασει τοπο, ο συνομιλητης μας θα σχηματισει μια αισθηση εμπιστοσυνης (ασυνειδητα) για εμας, και αυτο μπορει να εκφραστει με την υποσυνειδητη μιμηση στις δικες μας κινησεις αυτη τη φορα. ο τροπος που τσεκαρουν οι ειδικοι ειναι κανοντας ενα βημα προς τα πισω και παρατηρωντας αν ο συνομιλητης ακολουθησει την κινηση κανοντας ενα βημα μπροστα.

η εξηγηση στο φαινομενο ειναι πολυ απλη, βασιζεται στην οικιοτητα που δημιουργειται καθως ο απεναντι μας βλεπει σε εμας οσο γινεται περισσοτερο τον εαυτο του, και δε χρειαζεται ουσιαστικα και κατι παραπανω για να φανουμε συμπαθητικοι...

περιεγραψα τη μεθοδο πολυ βιαστικα και πολυ συμπυκνωμενα, αν δεν εγινα κατανοητος μπορειτε να ακολουθησετε και το παρακατω λινκ για μια πιο "στρωτη" και επαγγελματικη περιγραφη.

http://www.youtube.com/watch?v=beXd_e39Uqc

 

nounoukos

nounoukos

12/06/2007, 16:37:04

φευγοντας απο μια συνομιλια με καποιον, αναποφευκτα εχουμε σχηματισει καποια εντυπωση, καλη ή κακη, για τον συνομιλητη μας.

το ποσο χρησιμο θα ηταν καποιες φορες, αν μπορουσαμε να κατευθυνουμε την εντυπωση που θα σχηματισει καποιος για εμας, νομιζω οτι δε σηκωνει αντιρριση.

να λοιπον ενας τροπος με τον οποιο -κατα πως λεγεται- μπορουμε να αναδειξουμε καποιες ιδιότητές μας (ικανος, υπευθυνος, σεξυ, χιουμοριστας και δε συμμαζευεται) ακομα κι αν αυτες δεν ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα:

κατα τη διαρκεια της συνομιλιας λοιπον, φροντιζουμε να προφερουμε μια λεξη την οποια θελουμε να συσχετισουμε με τον εαυτο μας, π.χ. εμπιστοσυνη, φερνοντας το χερι μας στον στην περιοχη κατω απο το λαιμο μας (στον θωρακα) ενω ταυτοχρονα προφερουμε την λεξη "εμπιστος". ειναι απαραιτητο, να μην αναφερομαστε στον εαυτο μας καθως μιλαμε για εμπιστοσυνη, αλλα σε καποιο ασχετο γεγονος ή προσωπο. επισης η ολη διαδικασια πρεπει να γινει εντελως φυσικα και καθολου "χτυπητα", για παραδειγμα ενας ανδρας κουστουμαρισμενος θα μπορουσε να διορθωσει τον κομπο της γραβατας για ξεκαρφωμα ή τελος παντων να φερει το χερι στο σημειο που πρεπει χωρις να το κανει εμφανως και εντονως.

ειναι κατι που πολυ ευκολα μπορουμε να εφαρμοσουμε, αλλα σιγουρα το αποτελεσμα δεν ειναι αμεσα μετρησιμο.. αν το σκεφτειτε παντως, μπορει να εχει και καποια πειστικη εξηγηση.

αντε να δουμε ποτε θα αξιωθω να γραψω για την διαδικασια της διακοπης της χειραψιας, handshake interrupt στην αγγλικην..

anna

anna

12/06/2007, 16:49:05

[Παράθεση από : nounoukos] αντε να δουμε ποτε θα αξιωθω να γραψω για την διαδικασια της διακοπης της χειραψιας, handshake interrupt στην αγγλικην..

 

A...θα λυθεί δηλ. και το μυστήριο της παρατεταμένης χειραψίας που χρησιμοποιούν κάποιοι ανεβοκατεβάζοντάς σου το χέρι για περισσότερο χρόνο απ'όσο διαρκεί μια χειραψία συνήθως(?)...

nounoukos

nounoukos

12/06/2007, 19:47:56

[Παράθεση από : anna] A...θα λυθεί δηλ. και το μυστήριο της παρατεταμένης χειραψίας που χρησιμοποιούν κάποιοι ανεβοκατεβάζοντάς σου το χέρι για περισσότερο χρόνο απ'όσο διαρκεί μια χειραψία συνήθως(?)...



οχι,αυτο ειναι η μεθοδος μη διακοπης της χειραψιας που προκαλει στην καλυτερη περιπτωση ελαφρυ νευριασμα και στην χειροτερη σοβαρη ανικανοτητα για καποια δευτερολεπτα οι χειραψειομενοι ( ) να μην μπορουν να σταματησουν τα χερια τους απο την παλλινδομικη κινηση λογω κεκτημενης ταχυτητας!

anna

anna

12/06/2007, 19:55:43

Τίθεται επίσης το θέμα...αφήνεις το χέρι σου στη βούληση του συν-χειραψειόμενου () που έχει το πάνω χέρι στη χειραψία, μέχρις ότου αποφασίσει ότι θα ήταν πρέπον να επιβραδυνθεί και να σταματήσει η επαναλαμβανόμενη κίνηση ή...διακριτικά μεν, αποφασιστικά δε, παίρνεις την πρωτοβουλία να υπενθυμίσεις ότι έχει παραταθεί πέραν του φυσιολογικού προτεινόμενου χρόνου η χειραψία...


Υπάρχουν 56 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Υπάρχουν διαθέσιμες 2 σελίδες απαντήσεων. Βρίσκεστε στην σελίδα Νο 1

Μαθαίνοντας VHDL

Μαθαίνοντας VHDL
Βρήκα διάφορα βίντεο


κουσκούς με μανιτάρια

Κους Κους με μανιτάρια
Έτοιμο σπιτικό φαγητό σε λιγότερο από μισή ώρα


Αργολίδα

Αργολίδα
Ο νομός Αργολίδας, είναι ο μικρότερος της Πελοποννήσου και έχει...


Νομός Καστοριάς

Νομός Καστοριάς
Η λίμνη της Καστοριάς, o ορεινός όγκος του Γράμμου με...


Σκόπελος

Σκόπελος
Η Σκόπελος είναι ένα όμορφο καταπράσινο νησί στις βόρειες Σποράδες....


Αίγινα

Αίγινα
Η Αίγινα βρίσκεται στο κέντρο του Σαρωνικού κόλπου και πρωτεύουσα...


κώδικας ιστοσελίδας

Στατικές και δυναμικές ιστοσελίδες
Λίγα λόγια γύρω από τα δύο βασικά είδη των ιστοσελίδων


ιστοσελίδα

Τι χρειάζεται για μια ιστοσελίδα;
Τρία είναι τα βασικά σημεία για να υπάρξει μια ιστοσελίδα στο ίντερνετ


Κάπνισμα

Κόβω το τσιγάρο
Με λένε Αναΐς, είμαι 20 χρονών, καπνίζω εδώ και 3...


Νετρινίτα η Ατίθαση

Νετρινίτα, ή....Νετρίνα η Ατίθαση :ΡΡ
Μια μεξικάνικη ιστορία, με την νετρινική μας πινελιά. Ο Χοσέ...


κάλπικη λίρα

η άλλη κάλπικη λίρα ...
Κάποτε, πριν δέκα συναπτά έτη, φοιτήτρια ούσα σε ένα από...


γυναικεία συζήτηση

Απόψεις γύρω από το θέμα της αποτρίχωσης
Προσωπικά θεωρώ μεγάλο έγκλημα τη χρήση ξυραφιού, αν και αναγνωρίζω...


Καστοριά

Καστοριά
Στην Καστοριά βρεθήκαμε για μια ημερήσια εκδρομή και φτάνοντας εκεί...


Παλαιά Επίδαυρος

Παλαιά Επίδαυρος
Η Παλαιά (ή Αρχαία, όπως συνηθίζεται να λέγεται) Επίδαυρός βρίσκεται...