Παχυντικά τα ελληνικά εδέσματα (?)

Μαγειρική » Θέματα Διατροφής
[+] Προσθήκη νέου θέματος - Απάντηση σε αυτό το θέμα


_fantom_

_fantom_

30/01/2006, 18:48:08

Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2006

Εθνικές κουζίνες: Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από την GfK Market Analysis, το 40% των Ελλήνων θεωρεί παχυντικά τα ελληνικά εδέσματα

Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, το 40% των Ευρωπαίων θεωρούν την αμερικάνικη κουζίνα ως την πιο παχυντική διεθνώς, γεγονός που βρίσκει σύμφωνους ακόμα και τους ίδιους τους Αμερικανούς. Ωστόσο, οι Έλληνες θεωρούν ότι τα ελληνικά εδέσματα είναι πιο παχυντικά από τα αμερικάνικα και κατατάσσουν πρώτη την ελληνική κουζίνα στη λίστα με τις πιο παχυντικές εθνικές κουζίνες.

Σε αντίθεση με την αμερικάνικη, η κινέζικη κουζίνα θεωρείται ως η λιγότερο παχυντική τόσο από τους Ευρωπαίους όσο και από τους Αμερικανούς. 25% των Ελλήνων πιστεύουν ότι τα χαμηλότερα σε λιπαρά εδέσματα είναι τα κινέζικα, ενώ ένα 19% επιμένει ότι η ελληνική κουζίνα είναι η πιο υγιεινή και κατ’ επέκταση, η λιγότερο παχυντική.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι 5 στους 10 Ιταλούς θεωρούν ότι τα εθνικά τους εδέσματα είναι χαμηλά σε λιπαρά και κατατάσσουν πρώτη την ιταλική κουζίνα στη λίστα με τις λιγότερο παχυντικές εθνικές κουζίνες.

Όσον αφορά τώρα στην πιο υπερεκτιμημένη κουζίνα διεθνώς, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική, η γαλλική κουζίνα έρχεται πρώτη στην κατάταξη με διαφορά από όλες τις άλλες. Ακόμα και οι ίδιοι οι Γάλλοι θεωρούν ότι τα γαλλικά εδέσματα δεν αξίζουν και τόσο τη φήμη που έχει δημιουργηθεί γύρω από το όνομά τους (22% των Γάλλων ερωτώμενων θεωρούν την εθνική τους κουζίνα υπερεκτιμημένη). Ωστόσο, περισσότερο αρνητικός στη φήμη που έχει δημιουργηθεί γύρω από τη γαλλική κουζίνα είναι ο ανδρικός πληθυσμός, ο οποίος, ανεξαρτήτως εθνικότητας, φαίνεται ότι δεν προτιμά τα γαλλικά φαγητά.

Γυναικεία υπόθεση αποτελεί διεθνώς η απώλεια βάρους

Το 18% των Ευρωπαίων ερωτώμενων και το 27% των Αμερικανών ανέφεραν ότι έχουν ξεκινήσει κάποιο πρόγραμμα απώλειας βάρους μέσα στα τελευταία δύο χρόνια. Ωστόσο, οι χώρες με το μεγαλύτερο ποσοστό ατόμων που ακολουθούν κάποιο διατροφικό πρόγραμμα χαμηλό σε λιπαρά είναι η Φιλανδία και οι Κάτω Χώρες (36% και 32% αντιστοίχως).

Στην Ελλάδα, 2 στους 10 ερωτώμενους δηλώσαν ότι έχουν ξεκινήσει κάποια δίαιτα μέσα στα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που αποδεικνύει ότι η στάση των Ελλήνων απέναντι στα προγράμματα απώλειας βάρους δεν απέχει πολύ από αυτή του μέσου Ευρωπαίου.

Επιπλέον, για άλλη μια φορά αποδεικνύεται και στατιστικά η θεωρία που θέλει την απώλεια βάρους να είναι κατά κύριο λόγο γυναικεία υπόθεση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η χώρα μας, όπου μόνο 1 στους 10 άνδρες έχει ξεκινήσει κάποιο πρόγραμμα απώλειας βάρους μέσα στα τελευταία δύο χρόνια, ενώ 1 στις 4 Ελληνίδες δηλώνουν ότι έχουν ξεκινήσει ένα ή περισσότερα προγράμματα απώλειας βάρους στο διάστημα των τελευταίων 2 ετών.

Όσον αφορά τώρα στην αποτελεσματικότητα της δίαιτας, το 42% των Ελλήνων που ακολούθησαν κάποιο πρόγραμμα απώλειας βάρους δήλωσε ότι κατάφερε να φτάσει επιτυχώς στο στόχο του, ενώ το 22% έχασε κάποια κιλά αλλά δεν πέτυχε το «ιδανικό» του βάρος.

Γενικότερα, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι στην Ευρώπη το ποσοστό των ατόμων που καταφέρνουν να φθάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα μετά από μία δίαιτα φθάνει στο 23%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Αμερική κυμαίνεται στο 16%.

Επιπλέον, παρατηρήθηκε ότι στις περισσότερες από τις χώρες όπου διεξήχθη η έρευνα το ποσοστό των ανδρών οι οποίοι κατάφεραν να πετύχουν το «ιδανικό» τους βάρος είναι μεγαλύτερο από αυτό των γυναικών. Χαρακτηριστικά, στην Ελλάδα, το 47% των ανδρών πέτυχαν τον επιθυμητό στόχο της δίαιτας που ακολούθησαν, ενώ στις γυναίκες το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνά το 39%.

Οι χώρες που ανατρέπουν την παραπάνω τάση είναι η Ουγγαρία και οι Κάτω χώρες όπου οι γυναίκες φαίνεται να ανταποκρίνονται καλύτερα από τους άνδρες στα διατροφικά προγράμματα που ακολουθούν.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι στην Ελλάδα το ποσοστό των ατόμων που κατάφεραν να διατηρήσουν το νέο τους βάρος μετά την ολοκλήρωση της δίαιτας είναι μεγαλύτερο από εκείνο των ατόμων που ξαναπήραν βάρος (Ελλάδα: 44% διατήρησαν το νέο βάρος τους, 28% πήραν κάποια κιλά). Εικόνα αρκετά αισιόδοξη για τους Έλληνες, αν λάβουμε υπόψη μας ότι τα ποσοστά στο σύνολο της Ευρώπης κυμαίνονται στο 34% γι’ αυτούς που κατάφεραν να διατηρήσουν το νέο βάρος τους και στο 35% γι’ αυτούς που πήραν ξανά κάποια κιλά.

Το μόνο που ίσως θα έπρεπε να ανησυχήσει κάπως τον γυναικείο πληθυσμό της Ευρώπης είναι το γεγονός ότι, συγκριτικά με τον ανδρικό πληθυσμό, διατηρεί πιο δύσκολα σταθερό το βάρος του. Πρόβλημα το οποίο δε φαίνεται να αντιμετωπίζουν οι Αμερικανίδες (52% των Αμερικανίδων που χάνουν βάρος καταφέρνουν να το διατηρήσουν).

Νερό: το «ποτό» που συνοδεύει το κύριο γεύμα της ημέρας

Διεθνώς, το ποτό που συνοδεύει το κύριο γεύμα της ημέρας είναι το νερό. Εκτός όμως από το νερό, ποια άλλα ποτά καταναλώνουν οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί κατά τη διάρκεια του γεύματός τους;

Η Πολωνία και η Ρωσία είναι οι μοναδικές χώρες όπου το τσάι έρχεται πρώτο σε προτίμηση ξεπερνώντας ακόμα και τα ποσοστά κατανάλωσης νερού. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι στη Ρωσία το ποσοστό κατανάλωσης καφέ (27%) κατά τη διάρκεια του κυρίου γεύματος ξεπερνά το αντίστοιχο ποσοστό κατανάλωσης νερού (21%). Επίσης, το τσάι φαίνεται να προτιμούν και οι ʼγγλοι σε ποσοστό 22%. Ωστόσο, τη διατροφική αυτή συνήθεια δεν ενστερνίζονται ούτε οι Τσέχοι, οι οποίοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες μπύρας κατά τη διάρκεια του κυρίου γεύματος, ούτε οι Έλληνες και οι Ιταλοί οι οποίοι είναι λάτρεις του κρασιού (Ελλάδα: 75% νερό, 29% κρασί, Ιταλία: 92% νερό, 33% κρασί).

Το δεύτερο σε προτίμηση ποτό, μετά το νερό, στη Φιλανδία, τη Σουηδία και τη Δανία είναι το γάλα με ποσοστά 53%, 40% και 25% αντιστοίχως.

Το μεγαλύτερο ποσοστό κατανάλωσης άλλων οινοπνευματωδών ποτών-εκτός κρασιού και μπύρας, κατά τη διάρκεια του κυρίου γεύματος συγκεντρώνεται στη Ρουμανία (6%).

Τέλος, όσον αφορά στις προτιμήσεις των Αμερικανών, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι, σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους οι οποίοι, πέρα από νερό, πίνουν χυμούς και κρασί παράλληλα με το κύριο γεύμα της ημέρας, εκείνοι προτιμούν να καταναλώνουν νερό, αναψυκτικά και γάλα.

Οι Ευρωπαίοι είναι λάτρεις του σπιτικού φαγητού

67% των Ευρωπαίων μαγειρεύουν καθημερινά στο νοικοκυριό τους αποδεικνύοντας με τον τρόπο αυτόν ότι είναι λάτρεις του σπιτικού φαγητού.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Ιταλία όπου το 90% του πληθυσμού μαγειρεύει καθημερινά. Η Ελλάδα ακολουθεί πιστά τα ποσοστά της Ευρώπης με ποσοστό 67% των Ελλήνων να μαγειρεύουν καθημερινά.

Επιπλέον, πρέπει να αναφέρουμε ότι στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης ο μέσος όρος μαγειρέματος είναι 6,2 φορές την εβδομάδα, ενώ στην Κεντρική Ευρώπη ο μέσος όρος αυτός πέφτει στο 5,6.

Από την άλλη μεριά, στην Αμερική μόνο 4 στους 10 ερωτώμενους αναφέρουν ότι μαγειρεύουν καθημερινά, ενώ ο μέσος όρος μαγειρέματος δεν ξεπερνά τις 5 φορές την εβδομάδα.

Ωστόσο, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική το μαγείρεμα αποτελεί κατά κύριο λόγο αρμοδιότητα των γυναικών άνω των 30 ετών που ζουν στο νοικοκυριό, με υψηλότερα ποσοστά να συγκεντρώνονται στην ηλικιακή ομάδα 30-54 ετών.

Εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα αποτελούν χώρες όπως η Δανία, η Σουηδία και η Αγγλία, όπου οι άνδρες ηλικίας άνω των 30 ετών δε διστάζουν ν’ απαρνηθούν την εικόνα του παραδοσιακού άνδρα που θεωρεί την κουζίνα καθαρά γυναικεία υπόθεση και ν’ αναλάβουν το μαγείρεμα του νοικοκυριού.

Η έρευνα

Οι πολίτες από 20 χώρες ρωτήθηκαν σχετικά με τις στάσεις τους απέναντι στα προγράμματα απώλειας βάρους, την τοπική κουζίνα τους και το μαγείρεμα για το “Cuisine study”. Οι ερωτήσεις περιλάμβαναν τα εξής θέματα: ποια «κουζίνα», σύμφωνα με τους ερωτώμενους, θεωρείται ότι είναι η περισσότερο/ λιγότερο παχυντική, ποια «κουζίνα» θεωρείται ότι είναι υπερεκτιμημένη (δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους), εάν οι ερωτώμενοι έχουν ξεκινήσει τα τελευταία δύο χρόνια ένα ή περισσότερα διατροφικά προγράμματα με σκοπό την απώλεια βάρους και πόσες μέρες την εβδομάδα ετοιμάζεται σπιτικό φαγητό στο νοικοκυριό τους. Για την συγκεκριμένη έρευνα, η οποία διεξήχθη για λογαριασμό της Εφημερίδας The Wall Street Journal Europe με την οικονομική υποστήριξη της GfK- Nurnberg e.V., η GfK Custom Research Worldwide περιέλαβε συνολικό δείγμα 20,795 ατόμων ηλικίας 15 και άνω σε 20 χώρες την περίοδο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2005.

- Ο Όμιλος GfK είναι ένας από τους μεγαλύτερους και πιο αναγνωρισμένους οργανισμούς έρευνας στον κόσμο. Οι επιχειρηματικές του δραστηριότητες διαιρούνται σε Consumer Tracking, Retail and Technology, Media και Custom Research. Πέρα από τις 16 γερμανικές θυγατρικές εταιρίες, ο Όμιλος συνεργάζεται με περισσότερες από 120 άλλες θυγατρικές εταιρίες σε 50 διαφορετικές χώρες παγκοσμίως.

Η GfK Market Analysis, μία από τις παλαιότερες και ηγετικές εταιρείες ερευνών στην Ελλάδα, είναι από το 1999 μέλος του Ομίλου GfK. Η GfK Market Analysis έχει μοναδική πείρα στο χώρο των τροφίμων και των ποτών, τσιγάρων, ταξιδιών, αυτοκινήτων, τραπεζικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, Syndicated έρευνες Omnibus και Catibus, έρευνες ικανοποίησης πελατών, έρευνες με τη μέθοδο του μυστικού επισκέπτη, Retail Audits κ.α. Η GfK Market Analysis είναι η μοναδική εταιρεία ερευνών που προσφέρει το συνδυασμό υπηρεσιών Custom Research και υπηρεσιών Retail Audit (ηλεκτρικών /ηλεκτρονικών συσκευών, αλκοολούχων ποτών /αναψυκτικών, χυμών μακράς διάρκειας και εμφιαλωμένου νερού, σοκολάτας ρόφημα / καφέ).

Guests

Guests

18/10/2006, 21:30:45

ROSEBUD

ROSEBUD

19/10/2006, 00:18:52

Μη με στραβοκοιτάτε!Δεν ήμουν εγώ εκεί πάνω!Δούρεια ύπνα?Εσύ δεν είσαι που μπαίνεις στη ζούλα και ανώνυμα??

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

19/10/2006, 08:54:29

δεν ήμουν εγώ!

ανώνυμα έμπαινα όταν ήταν πολύ αργή η σύνδεση!

τώρα πάλι,είμαι σταθερά συνδεδεμένη,για να μη βαριέμαι να κάνω σύνδεση!

Doureios-Ipnos

Doureios-Ipnos

19/10/2006, 08:56:30

άλλωστε,είμαι φανατική της ελληνικής κουζίνας!

τόσο στη θεωρία όσο ΚΑΙ στην πράξη!


Υπάρχουν 5 μηνύματα σε αυτό το θέμα

Υπάρχουν διαθέσιμες 1 σελίδες απαντήσεων. Βρίσκεστε στην σελίδα Νο 1


Προσθήκη απάντησης

Για την προσθήκη απάντησης θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος και να έχετε συνδεθεί (login)

κουσκούς με μανιτάρια

Κους Κους με μανιτάρια
Έτοιμο σπιτικό φαγητό σε λιγότερο από μισή ώρα


κέικ μπανάνας

Κέικ μπανάνας
Ένα εύκολο κέικ με γεύση μπανάνα


Αργολίδα

Αργολίδα
Ο νομός Αργολίδας, είναι ο μικρότερος της Πελοποννήσου και έχει...


Νομός Καστοριάς

Νομός Καστοριάς
Η λίμνη της Καστοριάς, o ορεινός όγκος του Γράμμου με...


Σκόπελος

Σκόπελος
Η Σκόπελος είναι ένα όμορφο καταπράσινο νησί στις βόρειες Σποράδες....


Αίγινα

Αίγινα
Η Αίγινα βρίσκεται στο κέντρο του Σαρωνικού κόλπου και πρωτεύουσα...


κώδικας ιστοσελίδας

Στατικές και δυναμικές ιστοσελίδες
Λίγα λόγια γύρω από τα δύο βασικά είδη των ιστοσελίδων


ιστοσελίδα

Τι χρειάζεται για μια ιστοσελίδα;
Τρία είναι τα βασικά σημεία για να υπάρξει μια ιστοσελίδα στο ίντερνετ


Κάπνισμα

Κόβω το τσιγάρο
Με λένε Αναΐς, είμαι 20 χρονών, καπνίζω εδώ και 3...


Νετρινίτα η Ατίθαση

Νετρινίτα, ή....Νετρίνα η Ατίθαση :ΡΡ
Μια μεξικάνικη ιστορία, με την νετρινική μας πινελιά. Ο Χοσέ...


κάλπικη λίρα

η άλλη κάλπικη λίρα ...
Κάποτε, πριν δέκα συναπτά έτη, φοιτήτρια ούσα σε ένα από...


γυναικεία συζήτηση

Απόψεις γύρω από το θέμα της αποτρίχωσης
Προσωπικά θεωρώ μεγάλο έγκλημα τη χρήση ξυραφιού, αν και αναγνωρίζω...


μπάμιες

Μπάμιες λαδερές
Κάπως παρεξηγημένες, αλλά τις μαγείρεψα να τις σερβίρω στο τραπέζι μας


Καστοριά

Καστοριά
Στην Καστοριά βρεθήκαμε για μια ημερήσια εκδρομή και φτάνοντας εκεί...


Παλαιά Επίδαυρος

Παλαιά Επίδαυρος
Η Παλαιά (ή Αρχαία, όπως συνηθίζεται να λέγεται) Επίδαυρός βρίσκεται...