Εκπτώσεις 2010 (χειμερινές) και συμβουλές από το ΚΕΠΚΑ


Από την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου ανακοινώνεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου, οι χειμερινές εκπτώσεις έτους 2010 θα αρχίσουν την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου και θα λήξουν το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου (καθότι η κανονική ημέρα λήξης των εκπτώσεων, ήτοι η 28 Φεβρουαρίου, συμπίπτει με Κυριακή αργία).



Ακολουθεί Δελτίο τύπου (12/01/2010) του ΚΕΠΚΑ

Οι εκπτώσεις δίνουν μια ευκαιρία, στους Καταναλωτές να επωφεληθούν, από τις μειωμένες τιμές των προϊόντων, αλλά, συγχρόνως, κρύβουν αρκετές παγίδες.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει:

1. Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε, από τις μεγάλες εκπτώσεις.

2. Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον Καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.

3. Οι βιτρίνες των καταστημάτων δεν πρέπει να αλλάξουν, ώστε να είμαστε σε θέση να κάνουμε συγκρίσεις και σωστή επιλογή ειδών και τιμών. Η αλλαγή της βιτρίνας, λόγω εκπτώσεων πρέπει να μας προβληματίζει, ως Καταναλωτές, διότι, πιθανότατα, έχουν τοποθετηθεί υποβαθμισμένα προϊόντα, ή έχουν αλλάξει οι θέσεις των εμπορευμάτων, ώστε να μην έχουμε σημεία αναφοράς, για σύγκριση τιμών.

4. Η αναγραφή της τιμής, που ίσχυε, πριν τις εκπτώσεις και αυτής, που προκύπτει, από την έκπτωση, είναι υποχρεωτική. Δηλαδή, κάθε είδος πρέπει να "φέρει" δύο τιμές ή την τιμή, που ίσχυε, πριν την έκπτωση και, στο ίδιο καρτελάκι, το ποσοστό της έκπτωσης. Στο σημείο αυτό, όμως, χρειάζεται προσοχή. Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται, στο καρτελάκι κάθε προϊόντος και όχι σαν συνολικό ποσοστό, στις βιτρίνες των καταστημάτων.

5. Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε, από τις διαφημίσεις. Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν.

6. Πριν τις εκπτώσεις, πρέπει να επισκεφθούμε την αγορά, για να επισημάνουμε τα είδη, που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε και να καταγράψουμε τις τιμές τους, πριν την έκπτωση. Έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.

7. Πριν ξεκινήσουμε, για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος, από την αγορά του.

8. Πριν αγοράσουμε οτιδήποτε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε, σωστά.

9. Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα: Τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης, στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται, σαν "κράχτες". Όταν, όμως, μπαίνουμε, στο κατάστημα, αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.

10. Αν αγοράζουμε προϊόντα, χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.

11. Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής, για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, στο προϊόν, που αγοράσαμε.

12. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουμε. Σύμφωνα με το ν. 2251/94 άρθρο 1, ο πωλητής οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία, σχετική με το προϊόν, που επιθυμούμε να αγοράσουμε.

13. Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο, υπάρχουν και μερικοί, που σκοπεύουν να "ελαφρύνουν" το δικό μας πορτοφόλι.

Σύμφωνα με την Αγορανομική Διάταξη 14/89, για όλα τα είδη, που εκτίθενται, στις βιτρίνες των καταστημάτων, αναγράφεται, υποχρεωτικά, σε πινακίδα, η τιμή πώλησής τους. Εξαιρούνται, από αυτή την υποχρέωση, τα είδη, που η τιμή τους ξεπερνά τις 2.000 ευρώ ή τα είδη κοσμηματοπωλείου, που πωλούνται πάνω από 1.000 ευρώ. Δυστυχώς, αρκετοί επαγγελματίες δεν εφαρμόζουν αυτή τη διάταξη.

Σύμφωνα με το νόμο 3377/2005, 30 ημέρες πριν την έναρξη των εκπτώσεων, απαγορεύεται, στους υπεύθυνους των εμπορικών καταστημάτων, να ανακοινώνουν, προς το κοινό, εκπτώσεις ή προσφορές, με οποιοδήποτε τρόπο, ιδίως με διαφήμιση, επιστολές ή ανάρτηση διαφημιστικών πινακίδων. Δυστυχώς, η διάταξη καταστρατηγείται, τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα καταστήματα αρχίζουν να διαφημίζουν εκπτώσεις, από τα Χριστούγεννα και κανείς δεν παρεμβαίνει, για να σταματήσει η παραπλανητική πρακτική, που στρεβλώνει τον ανταγωνισμό.

Παλαιότερες καταγγελίες Καταναλωτών ανέφεραν ότι, στο καρτελάκι, που έφεραν, τα προϊόντα, που αγόρασαν με έκπτωση, πάνω, στην αρχική τιμή είχε κολληθεί αυτοκόλλητο, με την ίδια ή με μεγαλύτερη τιμή. Επειδή, αυτή η πρακτική εξαπατά τους Καταναλωτές, καλούμε όλους να ξεκολλούν, στο κατάστημα το αυτοκόλλητο και να ελέγχουν, αν έχει γίνει πραγματική έκπτωση, από την αρχική τιμή.

Ζητούμε από τις Νομαρχίες να εποπτεύσουν την αγορά, να φωτογραφήσουν τις βιτρίνες και να επιβάλλουν αυστηρές κυρώσεις, σε όλους όσοι παρανομούν.

Καλούμε τους Καταναλωτές να αποφεύγουν να κάνουν τις αγορές τους, από καταστήματα, που δε σέβονται τα δικαιώματά μας, όπως αυτά αναλύονται παραπάνω.

Για περισσότερες πληροφορίες, για καταγγελίες κάθε μορφής «πλασματικής» έκπτωσης ή τυχόν προβλημάτων, μετά τις αγορές σας, απευθυνθείτε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., στο τμήμα εξυπηρέτησης Καταναλωτών: τηλ. 2310 233.333, ώρες 09:00 – 14:30.

κοινοποίηση

Ημερομηνία : 13/01/2010, 16:14:52
Ετικέτες: , , ,


Δείτε επίσης στην ενότητα Καταναλωτές:


Κοινωνικός σχολιασμός

η κοινωνία δεν το έχει σχολιάσει ακόμη :-( Κάνε εσύ την αρχή!

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Παρακαλώ: α) Μην γράφετε με ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ (είναι κουραστικό), β) Μην γράφετε με greeklish, γ) Εκφραστείτε κόσμια

Αριθμός ασφαλείας (antispam) :

Ψιτ? Αν γράφεις συχνά σχόλια και βαριέσαι να συμπληρώνεις συνέχεια όνομα, email και αριθμό ασφαλείας, μπορείς να γίνεις μέλος ώστε να μπορείς να σχολιάζεις μόνο γράφοντας το μήνυμα σου :-)


Μαθαίνοντας VHDL

Μαθαίνοντας VHDL
Βρήκα διάφορα βίντεο


κουσκούς με μανιτάρια

Κους Κους με μανιτάρια
Έτοιμο σπιτικό φαγητό σε λιγότερο από μισή ώρα


Αργολίδα

Αργολίδα
Ο νομός Αργολίδας, είναι ο μικρότερος της Πελοποννήσου και έχει...


Νομός Καστοριάς

Νομός Καστοριάς
Η λίμνη της Καστοριάς, o ορεινός όγκος του Γράμμου με...


Σκόπελος

Σκόπελος
Η Σκόπελος είναι ένα όμορφο καταπράσινο νησί στις βόρειες Σποράδες....


Αίγινα

Αίγινα
Η Αίγινα βρίσκεται στο κέντρο του Σαρωνικού κόλπου και πρωτεύουσα...


κώδικας ιστοσελίδας

Στατικές και δυναμικές ιστοσελίδες
Λίγα λόγια γύρω από τα δύο βασικά είδη των ιστοσελίδων


ιστοσελίδα

Τι χρειάζεται για μια ιστοσελίδα;
Τρία είναι τα βασικά σημεία για να υπάρξει μια ιστοσελίδα στο ίντερνετ


Κάπνισμα

Κόβω το τσιγάρο
Με λένε Αναΐς, είμαι 20 χρονών, καπνίζω εδώ και 3...


Νετρινίτα η Ατίθαση

Νετρινίτα, ή....Νετρίνα η Ατίθαση :ΡΡ
Μια μεξικάνικη ιστορία, με την νετρινική μας πινελιά. Ο Χοσέ...


κάλπικη λίρα

η άλλη κάλπικη λίρα ...
Κάποτε, πριν δέκα συναπτά έτη, φοιτήτρια ούσα σε ένα από...


γυναικεία συζήτηση

Απόψεις γύρω από το θέμα της αποτρίχωσης
Προσωπικά θεωρώ μεγάλο έγκλημα τη χρήση ξυραφιού, αν και αναγνωρίζω...


Καστοριά

Καστοριά
Στην Καστοριά βρεθήκαμε για μια ημερήσια εκδρομή και φτάνοντας εκεί...


Παλαιά Επίδαυρος

Παλαιά Επίδαυρος
Η Παλαιά (ή Αρχαία, όπως συνηθίζεται να λέγεται) Επίδαυρός βρίσκεται...